|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کاخ سفید اذعان کرد بیش از 180 آمریکایی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند یا تلاش کرده اند به این گروه ملحق شوند.
به نقل از اسپوتنیک؛ "بن رودس،" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته اعلام کرد:‌ تعداد آمریکایی‌هایی که قصد دارند به داعش در عراق و سوریه ملحق شوند یا در راه پیوستن به این گروه موفق شده‌اند ، از مرز 180 نفر گذشته است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا تعداد اتباع خارجی در گروه داعش را بیش از 20 تا 30 هزار نفر برآورد کرده‌اند. به گفته مقامات آمریکایی تعداد اروپایی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند، ‌در مقایسه با دیگر نقاط جهان، نگران کننده تر است. 

"رودس" در ادامه افزود:‌ با توجه به مسائل امنیتی، ما بیشترین توجه را بر موضوع اتباع خارجی در صفوف داعش متمرکز کرده‌ایم زیرا این افراد ممکن است در نهایت به کشورهای خود در آمریکا، اروپا یا دیگر کشورها بازگردند و عامل بالقوه اجرای حملات انتحاری یا دیگر حملات تروریستی باشند. 
آمارهای غیر رسمی نشان می دهد،‌ بیشترین اعضای داعش که درعراق و سوریه می جنگند از کشورهای عربستان سعودی، تونس، اردن، لیبی و مراکش هستند. البته برخی اتباع کشورهای اروپایی شامل انگلیس و فرانسه نیز در میان اعضای این گروه به چشم می‌خورند.

يک آمريکايي در سوريه کشته شد

وزارت امور خارجه آمریکا از کشته شدن یک تبعه این کشور در سوریه خبر داد.

"جفری راتکه،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز گذشته خبر کشته شدن یک تبعه این کشور را در سوریه تایید کرد. مشخص نیست آیا این آمریکایی همان فردی است که بنا به اعلام برخی رسانه ها، کنار شبه نظامیان کرد برضد گروه تروریستی داعش جنگیده و کشته شده یا فرد دیگری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فقط به گفتن این مطلب بسنده کرد که یک تبعه آمریکایی به نام "کیت برومفلد" در درگیریهای سوریه جان خود را از دست داده است. "راتکه" از دادن اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط و تاریخ کشته شدن این آمریکایی در سوریه خودداری کرد.

مقامات دولت آمریکا اذعان کرده‌اند نزدیک به 100 نفر از اتباع این کشور به گروه داعش در سوریه و عراق پیوسته‌اند و برخی هم در کنار دیگر گروههای شبه نظامی و مسلح با داعش مبارزه می کنند. دولت آمریکا به شدت تلاش می‌کند اتباع خود را از رفتن به عراق و سوریه برای شرکت در مناقشات مسلحانه این دو کشور بازدارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین