|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
یک مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که جان کری علی رغم اینکه هنوز در بیمارستان بستری است ولی برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران به اروپا سفر خواهد کرد.
به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، یک مقام رسمی دولت آمریکا تصریح کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور گرچه 11 روز پس از شکسته شدن پایش در یک حادثه دوچرخه سواری هنوز در بیمارستان بستری است ولی برای شرکت در روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای با ایران به اروپا سفر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزود: جان کری 71 ساله قصد دارد پیش از نزدیک شدن به ضرب الاجل 30 ژوئن برای دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران، شخصا در مذاکرات حضور داشته باشد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: هر زمان که لازم باشد که جان کری در مذاکرات باشد، وی آنجا خواهد بود.

جان کری روز 31 می در یک حادثه دوچرخه سواری دچار شکستگی پا شد. بستری شدن جان کری در بیمارستان بوستون بیشتر از حد معمول به طول انجامیده است و مقام های وزارت خارجه آمریکا نیز حاضر نشده اند پیش بینی کنند که جان کری چه زمانی مرخص خواهد شد.

مقام های رسمی اعلام کرده اند که جان کری از طریق تلفن بر روی مذاکرات ایران و سایر مسائل مهم کار می کند. دیپلمات ها و کارشناسان بر این باورند که احتمالا چارچوب اصلی توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی حاصل خواهد شد گرچه هنوز در خصوص برخی مسائل تصمیم گیری نشده است.

یک مقام رسمی دولت آمریکا نیز گفت: مقام های آمریکایی مخالفتی نخواهند داشت اگر مذاکرات چند روزی نیز به بعد از 30 ژوئن موکول شود. من فکر می کنم که همه بر این باورند که ارزش آن را دارد که مذاکرات برای چند روز دیگر ادامه یابد.

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند.

ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین