|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای رشد اقتصادی کشور و خروج بحران فناوری اطلاعات لازم و ضروری است گفت: در دو سال گذشته بیش از 7 هزار و 500 میلیارد تومان در بخش زیرساخت های سرمایه گذاری شده است.
قنبری روز چهارشنبه در سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور افزود: این عدد معادل 10 سال گذشته است که نشان دهنده عزم جدی این مجموعه برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی وزارت برقراری دسترسی پرسرعت برای هر کس، هر زمان و هر مکان است گفت: متاسفانه وضعیت خوبی در حوزه نفوذ باند پهن نداریم و رتبه پنجم منطقه را در حال حاضر داریم.

قنبری تاکید کرد: بر اساس برنامه چشم انداز 1404 باید رتبه اول منطقه و بر اساس برنامه پنجم باید رتبه دوم را به دست می آوردیم که فاصله زیادی با این موضوع داریم.

قنبری ادامه داد: به ازای هر 10 درصد افزایش نفوذ شبکه پهن باند حدود یک درصد تولید ناخالص رشد کرده و به ازای دو برابر شدن سرعت، شاهد افزایش حدود 0.3 درصد توسعه خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ظرفیت شبکه فیبر نوری کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت گسترش شبکه فیبر نوری از 50 هزار به 70 هزار کیلومتر در کشور موجود است .

وی به افزایش تعداد تلفن های هوشمند در جهان اشاره کرد و گفت: در طی سال های 2001 تا 2015 میلادی تعداد تلفن های همراه 5 تا 6 برابر زیاد شده است .

قنبری اظهار کرد: در دولت یازدهم در کشور نیز تعداد 22 میلیون تلفن هوشمند وارد شبکه شده است که این رقم بسیار بزرگی است.

وی برلزوم پیاده سازی و اجرای شبکه ملی در مراکز علمی و دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: محققان، پژوهشگران و استادان دانشگاه ها باید دسترسی آسان و مناسب به اطلاعات داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طرح پهن باند یک الزام راهبردی است، گفت: پاسخگویی به نیاز جامعه و تحقق دولت الکترونیک با تحقق این اقدام بزرگ صورت می گیرد.

قنبری با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه سرعت بالا نداریم، اظهار کرد: سیاست های تعرفه ای و سیاست های دسترسی مانع می شود تا مردم دسترسی مناسب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه ict از طریق توسعه پهن باند (Broad band) حاصل می شود گفت: فناوری های ارتباطی سبب رشد اقتصادی شده اند و تلفن 4 دهم ، تلفن همراه 6 دهم، اینترنت 7 دهم و پهن باند 1.2 دهم رشد اقتصادی را به همراه داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا سال 2020 اپراتورها حدود یک هزار و 400 میلیارد دلار برروی پهن باند سرمایه گذاری خواهند کرد که سرمایه گذاری 14 میلیارد دلاری در کشور در این زمان دور از ذهن نخواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین