کد خبر: ۵۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درامور بین الملل هدف اصلی از نزول قرآن کریم را احیا گری انسان ها در ابعاد مختلفی زندگی و در نهایت تمدن سازی دانست.
محمدعلی آذرشب عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب زبان تصویرآفرینی، یکی از رموز جاودانگی قرآن درفرهنگسرای ارسباران گفت: در تعابیر قرآنی ظلمت و تاریکی نماد مرگ و نور سنبل زیبایی است و مهم ترین تحولی که بعد از نزول قرآن کریم به وجود آمد، انسان خاموش را به حرکت آرمانی و اسلامی سوق داد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اعراب خموش با اتکا به فرهنگ قرآنی توانستند از قرن دوم تا چهارم هجری تمدن با شکوهی را به سایر ملل ارائه بدهند.

عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشتار و وحشی گری که امروز توسط پدیده داعش از اسلام تبلیغ می شود در واقع برخلاف تمدن و فرهنگ قرآنی است و اسلام را می خواهند در دنیا عقب مانده جلوه بدهند.

وی همچنین با بیان اینکه الزامات احیاگری، زیبا یی گرایی است خاطر نشان کرد: خواندن نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، کتاب های شاعرانی همچون سعدی، حافظ و مولانا با دید احیاگری می تواند خلاقیت، ابتکار و حرکت هایی را برای بشریت به ارمغان بیاورد.

کتاب زبان تصویرآفرینی، یکی از رموز جاودانگی قرآن با نگارش آزاده عباسی مدرس و قرآن پژوه در چهار بخش شامل بررسی مفاهیم قرآنی، تصویرآفرینی در قرآن، نمونه هایی از تصویرآفرینی قرآنی، ارتباط میان جاودانگی قرآن و زبان تصویر است و از آنجا که قرآن برای همه انسان ها نازل شده و کتابی جهان شمول است، از زبان تصویرآفرینی بهره می برد و این موضوعات مشتمل بر تصاویر اعتقادی، اخلاقی، احکام و سرگذشت انبیاء گذشته است.

این کتاب با بهره گیری بیش از400 منبع ( قدیم و جدید) مشتمل بر520 صفحه درسه فصل جداگانه به نگارش درآمده که بخش عمده آن به تصاویر قرآنی و بخش پایانی نیز به جاودانگی قرآن کریم و ارتباط آن با تصویرآفرینی اختصاص دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین