|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در گذشته شاهد برخی تنش و تشنج ها در میان قوای سه گانه بودیم که این تنش ها امروز در روابط میان قوا دیده نمی شود.
حجت الاسلام مجید انصاری عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران افزود: طی دو سال اخیر رابطه دولت و مجلس با یکدیگر خوب بوده است.

وی با اشاره به برخی افت و خیزها در این روابط اظهار داشت: در مجموع همکاری این دو قوا در عرصه های مختلف خوب بوده و در این راستا جلسات مشترکی نیز با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مختلف آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: روابط دوطرفه دولت با قوه قضاییه نیز یک همکاری سازنده است و در مجموع سطح تعامل قوا بسیار مطلوب بوده و جلسات سران سه قوه به صورت مرتب تشکیل می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سعی کرده از افراط و تفریط دور باشد گفت: دولت یازدهم از آغاز فعالیت ، شعار خود را اعتدال قرار داد و همه گروه های سیاسی را به همدلی و همزبانی فرا خواند .

حجت الاسلام همچنین در خصوص سیاست های کلی برنامه ششم نیز گفت: تدوین سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسیده و خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است .

وی با اشاره به متفاوت بودن برنامه ششم با برنامه های گذشته ادامه داد: در برنامه ششم برنامه های اجرایی و عملیاتی مد نظر قرار خواهد گرفت و از قانون گذاری ها یا نقادی های کلی که در گذشته وجود داشت پرهیز می شود.

وی توازن منطقه ای را از دیگر ویژگی های برنامه ششم برشمرد و گفت: دولت برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته امتیازات، تسهیلات و معافیت های ویژه ای در نظر گرفته و انتظار می رود با تحقق این تسهیلات ، روند توسعه استانهای کمتر توسعه یافته افزایش یابد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین گفت: در ارائه گزارش پیشرفت طرح ها و مشکلات لرستان توسط استاندار، تصویر مطلوب و امیدبخشی از آینده استان ترسیم شد.

حجت الاسلام انصاری افزود: گزارش عملکرد استاندار لرستان در هیات دولت از بهرتین گزارشهای استانداران بوده که این مهم نشان دهنده خدمتگزاری افراد دلسوز است.

به گفته وی مشکلات و روند اجرای طرح ها و مصوبات در لرستان به دستگاههای ذیربط و هیات دولت ارائه خواهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین