|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
وزیر آموزش وپرورش در جمع مدیران کانون‌های بازنشستگان گفت: بازنشستگان سرمایه‌های بزرگ اجتماعی برای آموزش و پرورش هستند.
علی اصغر فانی در اولین روز همایش سه روزه مدیران کانونهای بازنشستگان سراسر کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد خطاب به بازنشستگان گفت: تک تک شما با طی مراحلی در مسیر شغلی خود مجموعه ای از تجربیات ، افکار و برنامه ها را دارا هستید و این سرمایه اجتماعی بزرگی برای آموزش و پرورش است .

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به جرأت می توان گفت، تاکنون در هیچ دولتی آموزش و پرورش مثل امروز این چنین با مطالعه و کار کارشناسانه حرکت نکرده است.

او از اولویت فرزندان فرهنگی شاغل بازنشسته در استخدام خبر داد وافزود: در فرایند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، فرزند فرهنگی دارای سهمیه هستند.

وی اضافه کرد: هر روزنه‌ای که ورود به آن به نفع فرهنگیان باشد به آن ورود پیدا می‌کنیم. با امضاء تفاهم نامه با دیگر وزارتخانه‌ها توانسته‌ایم بر مشکلاتی که میراث دولت قبل در آموزش و پرورش بوده فایق آئیم.

وی افزود: می‌دانستم که وزارتخانه را با چه شرایط و مشکلاتی تحویل گرفته‌ام، اما تمام تلاش خود را می‌کنم تا با حرکت اصولی و غیرعجولانه موانع را برطرف سازم.

فانی گفت: توسعه پایدار در دستور کار ماست، نقشه راه آماده شده و به صورت اصولی در این مسیر گام بر می‌داریم.

وی در ادامه افزود: سود صندوق ذخیره فرهنگیان در مدت تصدی اینجانب برابری می کند با سود صندوق از بدو تأسیس تا قبل از انتخاب من به عنوان وزیر آموزش و پرورش.

 قبل از سخنان وزیر احمد صافی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان ، ضمن ارایه گزارشی از وضعیت موجود بازنشستگان در آموزش و پرورش پیشنهادات دهگانه ای را برای رفع مشکلات بازنشستگان ارایه کرد که مهمترین آنها عبارتنداز: تشکیل ستاد بازنشستگی در آموزش و پرورش، استخدام فرزندان بازنشستگان، اجرای قانون مدیریت کشوری، بیمه طلایی، ایجاد اتاق فکر در مدارس با استفاده از بازنشستگان و تجلیل از نخبگان بازنشسته، همچنین تنی چند از مدیران کانون‌ها درخواستها و پیشنهادات خود را در حضور دکتر فانی مطرح کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین