|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار ،حسین دهقان در نخستین گردهمایی مسوولان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع اظهارداشت: اعتماد در هر مجموعه ای منشاء تحول، تغییر، توسعه و پیشرفت می شود و این عنصر در فضای شفاف شکل می گیرد.

دهقان در ادامه افزود: در فضای تبلیغات و روابط عمومی نیاز به ایجاد یک فضای اعتماد جهت تسهیل در ارتباط و برقراری تعامل هستیم.



** توانایی انجام هر کار در فضای شفاف

وزیر دفاع تاکید کرد: با شکل گیری فضای شفاف در سازمان ها، کارکنان مجموعه توانایی انجام هر کاری را در فضای تعاملی خواهند داشت. اگر شفافیت خودش را در معرض دید بگذارد چیزی به عنوان مرز و عنصر جداکننده، دیگر وجود نخواهد داشت و هویت ها هم نمایان و امکان برقرای تعامل فراهم می شود.

سردار دهقان با بیان اینکه در فضای اعتماد، ارتباطات و تعاملات به طور طبیعی بر مبنای نیازهای واقعی طرفین در سازمان برقرار می شود، تصریح کرد: این ارتباط می تواند مسیر رشد و تعالی را فراهم کند.

وی افزود: برای ایجاد اعتماد باید زحمت کشید؛ این طور نیست که اعتماد خودبه خود به وجود بیاید بنابراین نخستین شرط برای ایجاد این فضا، شفافیت در انجام امور است.



**انعکاس واقعیت نخستین عنصر جلب اعتماد

وزیر دفاع از انعکاس واقعیت به عنوان دومین اصل در حوزه تبلیغات و روابط عمومی نام برد و ادامه داد: منعکس کردن اخبار واقعیت های سازمان اولین عنصری است که می تواند موجب اعتماد کند.

وی از ثبات و استمرار به عنوان یکی از شروط مهم برای ایجاد اعتماد به سازمان نام برد و گفت: اگر در جامعه ای، اصول و مبانی پذیرفته شده سازمانی رعایت شود این جامعه در مسیر خود هیچ گاه دچار لغزش نمی شود بنابراین باید اصول، مبانی و ارزش های ثابت که در طول زمان دستخوش تغییر، تحول و مستهلک شدن قرار نمی گیرد در حوزه تبلیغات و روابط عمومی مدنظر باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه کسانی که قرار است در این فضا فعالیت کنند باید خود متجلی کننده عملی مبانی فکری و اصول سازمانی باشند، تاکید کرد: اگر این اصول در سازمان ها مدنظر قرار گیرد فضای اعتماد به سازمان به وجود می آید.

وزیر دفاع افزود: در فضای تبلیغات و روابط عمومی نیاز به این عناصر برای ایجاد یک فضای اعتمادی جهت تسهیل در ارتباط و برقراری تعامل وجود دارد. در وزارت دفاع نیز به دنبال ایجاد ارتباط موثری با تمام ذی نفعانی مرتبط با وزارت دفاع هستیم.

سردار دهقان با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی به دنبال این هستیم تا در یک فضای تبلیغی موثر با تمام کسانی که از وزارت دفاع خدمات می گیر ند و یا بر ما تاثیر گذاری دارند، ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: نباید صرفا اطلاع رسانی و تبلیغ مدنظر باشد بلکه آن چیزی که وزارت دفاع را به هدف نهایی خود نایل می کند باید مورد توجه مسوولان تبلیغات و روابط عمومی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر انجام کار روابط عمومی و تبلیغات است نخستین گام، شناسایی جامعه هدف است که در این راستا تمام کارکنان سازمان اولین جامعه هدف محسوب می شوند.

سردار دهقان با بیان اینکه مناسک، شعائر و همه آنچه که در دین به عنوان عمل ارزشی تلقی شده است در اصل تقویت کننده مبانی فکری و اعتقادی فکری به شمار می آید، اظهارداشت: براین اساس، اقامه نماز، ترویج عقاید و ترویج معروفات باید در دستور کار مسوولان روابط عمومی و تبلیغات قرار گیرد و اینان نگهبان و حافظ این نگاه باشند.

وی گفت: در حوزه تبلیغات و روابط عمومی ایجاد فضای مطلوب و مطبوع را به طور جد پیگیری می کنیم. برای صیانت از داشته های عظیم و سرمایه گران سنگ وزارت دفاع این فضا را باید ایجاد کنیم و اجازه ندهیم فضای اعتماد درون سازمان از بین برود.

وزیر دفاع تاکید کرد: در روابط عمومی و تبلیغات می بایست تصویرسازی قابل قبولی از وزارت دفاع متکی بر واقعیت به جامعه هدف عرضه کنیم. اگر توانستیم در این مسیر تصویر درستی از سازمان به جامعه ارایه کنیم باید با تمام توان اعتمادی که به سازمان شده را صیانت و تصویری بسازیم که القاگر یک هویت زنده از وزارت دفاع به مخاطبان باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین