کد خبر: ۵۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی در کشور نیازمند حمایت و حفاظت هستند.
محمد خزاعی روز شنبه در 'همایش جذب و توسعه سرمایه گذاری خراسان رضوی' در مشهد افزود: وضعیت سرمایه گذاری داخلی چراغی فراروی سرمایه گذاری خارجی است لذا به ساز و کاری ویژه برای حمایت از سرمایه گذار داخلی همانند سرمایه گذار خارجی نیاز است.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: وظیفه این سزامان دفاع از سرمایه گذاری خارجی می باشد اما واقعیت آن است که اگر سرمایه گذاری داخلی موفقی نداشته باشیم سرمایه گذاری خارجی هم ناموفق خواهد بود.

وی گفت: سرمایه گذاران خارجی از حمایتهای کامل دولت ایران در مقابل تمامی خطرپذیریهای تجاری برخوردار هستند اما پرسش این است که در این میان چه حمایتی از سرمایه گذاری داخلی انجام می شود.

خزاعی افزود: امروز نیازمند ساز و کاری ویژه برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی به غیر از آنچه که وجود دارد هستیم.

وی ادامه داد: بطور قطع باید برای سرمایه گذار داخلی تسهیلاتی خاص و ارجح به تناسب شرایط و موضوع دیده شود که نیازمند ساز و کار خاص است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری دراستانهای مختلف نیز گفت: تعیین یک نقشه راه به منظور تامین مالی برای سرمایه گذاری در استانها نیز ضروری است.

وی افزود: امروز در بحث پروژه هایی که در استانهای اجرا می شود نقشه راهی برای تامین مالی آنها از طریق فاینانس، بی.او.تی و موارد مشابه وجود ندارد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: در راستای تامین منابع مالی و تعیین نقشه راه در این حوزه نامه ای برای استانداران سراسر ارسال کرده ایم و کار در خراسان رضوی شروع شده تا توزیع صحیح منابع مالی در موضوعات مختلف صورت گیرد.

وی تعیین نقشه راه تامین منابع مالی برای هر استان ضروری توصیف و بیان کرد: باید مشخص شود برای هر پروژه ای باید دنبال چه سرمایه گذاری بود که این امر از خراسان رضوی کلید خورده لذا باید در سطح کشور گسترش یابد.

خزاعی در ادامه با اشاره به اهمیت همایش جذب و توسعه سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: با توجه به جایگاه خراسان رضوی باید تلاش شود همایشی با ابعاد متفاوت در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری به صورت ملی در این استان برگزار شود.

وی افزود: خراسان رضوی دارای تاثیرات ملی و متفاوت نسبت به سایر استانهای کشور است و حساسترین مرزهای سیاسی و اقتصادی را دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: مراودات در شمال و شرق خراسان رضوی به علل متعدد بسیار حساس و تاثیرگذار است.

وی گفت: از این رو باید همایشهایی باکیفیت در سطح ملی با حضور سازمانهای اقتصادی بین المللی، منطقه ای، شرکتهای بزرگ دنیا، سرمایه گذاران داخلی و مسوولان دولتی در خراسان رضوی برگزار شود.

خزاعی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: امروز حوزه نفوذ و تاثیر جمهوری اسلامی از خلیج عدن تا چین است و دشمنان طی 36 سال گذشته انواع توطئه ها را علیه نظام انجام داده و همچنان با شدت ادامه می دهند.

وی گفت: در این شرایط رهبر معظم انقلاب تاکیدشان بر فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است زیرا کشوری که در حوزه اقتصاد متکی بر منابع خود اعم از نیروی انسانی، دانش، توان فکری و فناوری باشد می تواند استقلال خود را حفظ کرده و موفق باشد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: دشمن از تمامی توطئه هایی که علیه این نظام و ملت انجام داد به نتیجه نرسید اما امروز ترفند موثری را که آرام آرام می تواند اثر بگذارد بکار گرفته و آن حمله اقتصادی است.

وی ادامه داد: مقابله با جنگ اقتصادی از طریق اقتصاد مقاومتی که دارای شاخصهای متعددی است ممکن می باشد.

خزاعی گفت: در این راستا همه مسوولان، مدیران دولتی و بانکها نقش فرماندهی در این جنگ اقتصادی دارند لذا باید زمینه برای فعالیت و ترغیب بخش خصوصی را اعم از داخلی و خارجی در حوزه های مختلف فراهم کنیم.

وی افزود: سرمایه های داخلی و خارجی توامان می توانند به رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منجر شود از این رو وظیفه همه است تا در این حوزه گام بردارند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هر اقدام، سخن و نامه ای که باعث شود زمینه های تامین منابع مالی و سرمایه گذاری به ویژه داخلی در کشور دچار اشکال یا سستی شود نه تنها در راستا خدمت به اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور عمل نکرده بلکه خیانت است.

'سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران' تیر ماه سال 1354 به منظور هدایت و انجام مجموعه ای از وظایف که پیشتر توسط دستگاههای مختلف اجرایی به انجام می رسید تاسیس شد.

فعالیتهای این سازمان در چارچوب سرمایه گذاری خارجی در ایران، سرمایه گذاری ایرانیان در خارج از کشور، تامین مالی خارجی اعم از اعطای وام و اعتبارات به سایر کشورها و یا استقراض از منابع بین المللی، قوانین و مقررات ناظر بر ایجاد و هماهنگی و گسترش روابط با سایر کشورها و مناطق جهان، موسسات و نهادهای مالی و بین المللی صورت می گیرد.

'همایش جذب و توسعه سرمایه گذاری خراسان رضوی' توسط استانداری با مشارکت اتاق بازرگانی این استان برای نخستین بار با هدف توسعه و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی برپا شده و قرار است پس از در قالب نشستهای تخصصی نیز تداوم یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین