|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام ضمن تشریح آخرین خسارت آتش سوزی منطقه شلم ایلام، اظهار داشت: این آتش سوزی به ۹۰ هکتار از عرصه های جنگل این منطقه خسارت زده است.
خیرالله آذر کردار ظهر شنبه در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی اظهار داشت: آتش سوزی منطقه شلم خوشبختانه با همکاری مردم و نیروهای امدادی به طور کامل مهار شده است.

وی بیان داشت: در این آتش سوزی خسارت به ۹۰ هکتار از عرصه های جنگلی این منطقه وار شده است.

آذرکردار اظهار داشت: زیر سه درصد عرصه های حنگلی که در این منطقه دچار آتش سوزی شده است را درختان سبز تشکل می دهد و ۲۵ درصد این منطقه خشک است.

این مسئول عنوان کرد: بخشی از عرصه هایی که دچار حریق شده، منطقه حفاظت شده است که علت اصلی طولانی شدن این حادثه در واقع صعب العبور بودن منطقه بوده است.

وی عنوان کرد: این آتش سوزی سهوی بوده و به هیچ عنوان عمدی نبوده است و هم اکنون موارد دیگر آتش سوزی در دیگر مناطق استان هم خاموش شده است که البته ناچیز بوده است.

آذرکردار بیان داشت: در ایام تعطیلات ۳۰ درصد مردم استان ایلام به دامن طبیعت می روند لذا از مردم تقاضا داریم هنگام روشن کردن آتش و بعد از آن از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند.

وی بیان داشت: بحث آتش سوزی نیازمند فرهنگ سازی دارد و همه مردم استان به خاطر همکاری برای خاموش و مهار آتش در منطقه شلم تشکر و قدردانی دارم.

بنابراین گزارش در پي بی احتياطي عوامل انساني عصر روز پنجشنبه حريق جنگل هاي چغاسبز را فرا گرفت كه دامنه آن به كوه شلم كشيده شد و آتش و دود آن بخش وسيعی از آسمان ايلام را در بر گرفت.

به رغم اینکه از لحظات ابتدايی گروه های امدادی، يگان حفاظت منابع طبيعی و محيط زيست، بسيج، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای مردمی برای خاموش كردن آتش در محل حادثه حضور يافتند اما به دليل خشك بودن علف ها و وزش باد دامنه آتش بخشهایی از جنگل های زيبای شلم را طعمه خود كرد.

این آتش سوزی شب پنج شنبه مهار شد ولی روز جمعه نیز به دنبال وزش باد خاکستر موجود در منطقه دوباره شعله ور شد که در نهایت حوالی عصر روز جمعه پس از ۲۴ ساعت آتش سوزی مجدد مهار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین