|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران به سازمان ملل پیشنهاد داده که مساله مقابله با گرد و غبار در سطح جهانی مطرح و به عنوان یک معضل جهانی در دستور کار تفاهمات بین المللی قرار گیرد که مورد موافقت سازمان ملل قرار گرفت.
معصومه ابتکار امروز -شنبه- در نشست خبری اولین روز از هفته محیط زیست افزود: گرم شدن زمین و تبعات آن آثار مخربی برای محیط زیست دنیا از جمله ایران دارد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد دنیا در 30 سال گذشته 0.85 درجه سیلسیوس افزایش دما را تجربه کرده که این عدد در ایران بین 1 تا 1.5 درجه است.

وی ادامه داد: برای هر یک درجه افزایش دما شش درصد مصرف آب فقط در بخش کشاورزی افزایش می یابد و تولید ناخالص ملی سه درصد زیان می بیند، بنابر این مقابله با گرم شدن زمین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ابتکار گفت: تا پایان سال میلادی جاری مذاکرات تغییرات آب و هوایی در پاریس نهایی می شود، در این مذاکرات چالش کشورهای صنعتی که سهم زیادی در انتشار گازهای گلخانه ای و گرم شدن زمین دارند، مطرح می شود.

وی تاکید کرد: ایران نقش مهمی در این مذاکرات داشته و خواهد داشت و یکی از پیشنهادهای ایران به سازمان ملل مطرح شدن موضوع مقابله با گرد و غبار در سطح جهانی بود زیرا یکی از پیامدهای گرم شدن زمین بروز گرد و غبار است.

ابتکار گفت: اکنون ایران با معضل گرد و غباری که از کشورهای همسایه وارد می شود، مواجه است که مشکل اصلی ما در انجام مفاد تفاهمنامه مشترک با کشور عراق که منبع اصلی گرد و غبار است؛ ناامنی، جنگ و درگیری است که مانع هرگونه اقدام برای مقابله با این پدیده می شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
3
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین