|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز پنج شنبه آغازگر این دور از مذاکرات بود که ششمین دور برای نگارش متن توافق جامع محسوب می شود.
سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه روز جمعه برای نگارش متن توافق جامع یک دور مذاکره با همتای امریکایی خود وندی شرمن و دو دور نیز با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند.

عراقچی و روانچی که از روز پنج شنبه برای ادامه نگارش متن توافق جامع در وین هستند، ظرف دیروز و امروز با همتایان خود در کشورهای 1+5 به طور دو و چند جانبه دیدار و رایزنی کردند.

همزمان با نشست معاونان وزیران خارجه ،تیم های کارشناسی هم کار بر روی ضمائم را ادامه دادند. این گفت و گو ها به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت در دو نوبت صبح و عصر انجام شد.

معاونان ظریف فردا وین را ترک می کنند ولی تیم های کارشناسی به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت همچنان در وین می مانند و به کار ادامه می دهند.

نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز پنج شنبه آغازگر این دور از مذاکرات بود که ششمین دور برای نگارش متن توافق جامع محسوب می شود.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا شب گذشته گفت که «مسائل باقی مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان بندی کاهش تحریم ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی ها هم قبول کرده اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره کنندگان در حال برگردان محورهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی ها و بخش سیاسی توافق هستند.»

حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای روز پنج شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت که اعضای گروه 1+5 مباحث باقیمانده برای حل و فصل را پیچیده و زمانبر دانستند و خواستار برنامه ریزی فشرده برای مذاکرات در فرصت باقیمانده شدند.

مهلت خودخوانده برای پایان مذاکرات 30 ژوئن برابر با ده تیر است ولی سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت که ایران مقید به زمان نیست و در پی توافقی خوب است به طوری که ایران به اهداف و خواسته ها و حقوق خود برسد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین