|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز که ریاست جلسه را نیز بر عهده داشت افزود: حق اعضای شورای شهر پرسشگری و نظارت است و نتیجه آن افزایش کارآمدی شورای شهر و کاهش تخلف است.
پرونده تخلف هتل اسپیناس که مدتی است از سوی شورای شهرمطرح شده موضوع آن به صحنه ای برای جنجال ،تنش و مناقشه در شورای شهر تبدیل شده و در جلسه علنی روزسه شنبه در صدر گفت و گوهای این شورا قرار گرفت.

 در پی سخنان ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران درباره پس گرفتن طرح سوال از شهرداری تهران درباره تخلفات هتل اسپیناس در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: از زمانیکه طرح سوال از شهردار تهران مطرح شد با قناعتی همکاری کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه برای تنویر افکار عمومی و رسانه ها سخنانش را مطرح می کند افزود: شهردار تهران پس از 10 روز از گذشت سوال در صحن شورا حاضر و به سوالات پاسخ داد که آقای قناعتی قانع نشد.

امانی با بیان اینکه بر اساس قانون استیضاحی وجود ندارد افزود: بر اساس ماده 73 قانون این بحث خاتمه یافته است.

وی با بیان اینکه آقای قناعتی طراح سوال از شهردار تهران قبل از طرح آن از شهردار باید متراژ تخلف هتل را مشخص می کرد گفت: این عضو شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای طرح سوال متراژهای مختلفی را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش علی صابری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قانع شدن و یا قانع نشدن یک عضو شورا در طرح سوال از شهردار باید از سوی هیات رییسه اعلام شود گفت: بعد از ارائه توضیحات شهردار، هیات رییسه شورای شهر باید قانع شدن و یا قانع نشدن عضو شورای شهر را در شورا به اطلاع سایر اعضا برساند.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: تذکر حق یک عضو است اما استیضاح حق شورای شهر است.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه این کمیسیون از هیچ تخلفی نخواهد گذشت گفت: کمیسیون مزبور موافق پیگیری تخلفات است اما شایسته بود آقای قناعتی پیش از اعلان نظر، موضوع را بررسی می کرد.

وی خطاب به قناعتی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر افزود: چرا شما اول موضوع را مطرح می کنید بعد فکر می کنید؟

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره طرح سوال از شهردار و پس گرفتن آن به دلیل تماس معاون رییس جمهوری افزود: اگر تخلفی ببینم حتی به خاطر رییس جمهوری نیز آن تخلف را نمی بخشم.

وی خطاب به قناعتی طراح سوال از شهردار در تخلفات اسپیناس گفت: شما برای اسپیناس تبلیغ می کنید!

وی افزود: الان تمام جهانیان و توریست ها به این هتل توجه کرده و می خواهند بدانند اسپیناس چیست.

دوستی گفت: شما تاکنون 10 میلیارد برای این هتل تبلیغ کرده اید.

غلامرضا انصاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار حفظ شان شورا شد و گفت: برخی بحث ها باید در جلسات داخلی انجام شود.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران، سرنوشت قناعتی را سرنوشت تک تک اعضای شورای شهر دانست و یادآور شد: اینکه در یک مساله قانع شدیم یا نه باید راه قانونی و یا راه مصلحت را برویم سرنوشت ما است.

وی گفت: به نظر من باید موضوع را بطور قاطع مشخص کرد.

مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز که ریاست جلسه را نیز بر عهده داشت افزود: حق اعضای شورای شهر پرسشگری و نظارت است و نتیجه آن افزایش کارآمدی شورای شهر و کاهش تخلف است.

بر اساس این گزارش کمیته ای متشکل از نماینده های شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر، کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و نماینده آقای قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران موضوع تخلف در ساخت و سازهتل اسپیناس را بررسی می کنند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین