|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
قدیمی افزود: تمام اکیپهای سد معبر مجهز به کپسول آتش نشانی هستند تا چنانچه خدای نکرده در پهنه های تحویلی به شهرداری های مناطق اتفاقی رخ داد، اکیپ های موتوری ما بتوانند در غیاب خودروهای امدادی به راحتی در بین جمعیت تردد کرده و کار امدادرسانی را انجام دهند.
مدیران ارشد شهرداری تهران از افزایش 25 درصدی بسته‌های پذیرایی از زائران حرم مطهر، استقرار هزار نیروی رفع سد معبر و معرفی امام (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) خبر دادند.

 رئیس کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری تهران با اشاره به تقارن ایام ارتحال امام راحل با نیمه شعبان گفت: امسال ایام ارتحال حضرت امام (ره) با نیمه شعبان مقارن شده و قطعا فضای کلی همه برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند این تقارن را به نحو خوبی پوشش دهد.

عبادالله رمضانی ادامه داد: امسال شاهد اجرای برنامه‌ای هستیم که انتظار در عصر امام خمینی را دنبال می کند و امام (ره) را از نگاه رهبری تعریف می کنیم. در سالهای اخیر مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال در حرم مطهر مانند قطعات پازلی بوده است که با در کنار هم قرار دادن آنها، نگاهی کامل و تعریفی دقیق از امام (ره) و عصر و مکتب و هنر و سایر ویژگی های ایشان به دست می دهد.

وی افزود: به همین جهت امسال در فضای حرم مطهر شش ایستگاه بزرگ فرهنگی با عنوان «خورشید ولایت» را برپا می‌کنیم که در هر یک از این ایستگاه ها، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره امام راحل در قالب نمایشگاه، محصولات فرهنگی، خدمات کارگاهی، ایستگاه های مشاوره، گفت و گو و... پیاده سازی می شود.

مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: ایستگاه های فرهنگی بسیار مورد استقبال مردم هستند و می توان گفت بیش از 70 درصد کسانی که وارد حرم مطهر می شوند، قطعا از ایستگاه های فرهنگی بازدید می کنند. چینش ایستگاه‌ها به نحوی بوده تا مخاطبان از هر سو که وارد حرم شوند، امکان بازدید از آنها را داشته باشند.

رمضانی در ادامه گفت: امسال بحث مدافعان حرم را پیگیری می کنیم که به ادامه جانبازی‌ها و فداکاری ها و گذشت فرزندان این مرز و بوم در دفاع از اسلام و مسلمانان می پردازد. همچنین در زمینه گفتمان جاهلیت مدرن که مقام معظم رهبری اخیرا تاکیدات ویژه‌ای درباره آن داشته‌اند، برنامه هایی را تدارک دیده‌ایم. نمایشگاه‌های کتاب موضوعی بر اساس نیاز و ذائقه مخاطب در فضای نمایشگاه برگزار می شود و در ایستگاه های فرهنگی نماز جماعت برگزار می کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: بخش دیگری از کار ما فضاسازی سیمای شهر است که از معابر اصلی تهران آغاز شده و تا حرم مطهر ادامه می یابد. بخش عمده این کار به عهده سازمان زیباسازی و شهرداری های مناطق است که ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

رمضانی درباره اقدامات زیرمجموعه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در ایام بزرگداشت امام راحل گفت: سازمان ورزش، سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، اداره کل بانوان و .... هر یک برنامه های ویژه ای را برای ایام بزرگداشت حضرت امام در نظر گرفته اند. همچنین در مراکز فرهنگی و هنری شهر اعم از سراهای محلات، فرهنگسراها، کتابخانه ها، خانه های فرهنگ و ... گستره ای از برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای این ایام پیش بینی کرده‌ایم.

افزایش 25 درصدی بسته‌های پذیرایی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار از افزایش 25 درصدی بسته‌های پذیرایی برای زائران حرم مطهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میادین، سید احمد صفوی گفت: امسال 500 هزار بسته پذیرایی برای زائران حرم مطهر تدارک دیده شده که حاوی نان، پنیر، آب میوه و کارد یک بار مصرف هستند و در کیسه قرار داده می‌شوند، همچنین 500 هزار آب معدنی نیز برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تامین 105 تن انواع میوه، 3 تن سیب زمینی و پیاز، 400 هزار بطری نوشابه وهمچنین حدود 500 هزار عدد نایلکس برای کفشداریها، 150 هزار عدد پلاستیک برای ظروف غذا و 142 هزار ظرف غذا بر پایه گیاهی نیز توسط سازمان مدیریت میادین انجام شده است.

صفوی با بیان اینکه تعداد بسته‌های پذیرایی نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد افزایش داشته است، افزود: سازمان میادین تنها تامین کننده این اقلام خواهد بود و توزیع آنها بین زائران توسط مراکز ستاد مرکزی مستقر در حرم امام (ره) انجام می شود. نیازهای سازمان بهشت زهرا (س) و کمیته پشتیبانی ستاد بزرگداشت شهرداری تهران نیز با بهترین کیفیت توسط سازمان میادین تامین شده است.

استقرار هزار نیروی رفع سد معبر در حرم مطهر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از استقرار هزار تن از نیروهای رفع سد معبر این شرکت در قالب 150 اکیپ موتوری و 100 اکیپ خودرویی در حرم مطهر خبر داد.

رضا قدیمی در این زمینه گفت: شرکت ساماندهی با نیرویی قریب به هزار نفر در زمینه راهنمایی زائران حرم مطهر و رفع سد معبر در ایام مراسم بزرگداشت امام راحل فعالیت می کند. امسال تلاش ما بر موضوع پیشگیری معطوف است تا بتوانیم کاروان های شهرستان ها و شهرهای اطراف را تا پیش از برگزاری مراسم راهنمایی کنیم.

وی تصریح کرد: دستفروشی در حرم مطهر و 20 پهنه تعریف شده توسط شهرداری در روزهای 13 و 14 خرداد ممنوع است که برای این کار تمهیداتی را اندیشیده ایم و روسای کاروان ها و رانندگان اتوبوس ها را راهنمایی کرده ایم. در 11 پارکینگی نیز که شهرداری های مناطق مستقر هستند، اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس کمیته ساماندهی ستاد بزرگداشت امام (ره) در شهرداری اضافه کرد: چنانچه شخصی اقدام به بساط گستری نماید، اعزام نیرو توسط اکیپ های 3 تا 4 نفره خواهیم داشت و سعی در رفع سد معبر می نماییم. چنانچه ناگزیر شویم، این وسایل را به انباری که در پارکینگ لاله 4 مستقر است، منتقل کرده و به صاحبان کالا رسید می دهیم که در پایان مراسم می توانند با ارائه رسید کالای خود را تحویل بگیرند.

قدیمی افزود: تمام اکیپهای سد معبر مجهز به کپسول آتش نشانی هستند تا چنانچه خدای نکرده در پهنه های تحویلی به شهرداری های مناطق اتفاقی رخ داد، اکیپ های موتوری ما بتوانند در غیاب خودروهای امدادی به راحتی در بین جمعیت تردد کرده و کار امدادرسانی را انجام دهند.

بر اساس گزارش کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت امام راحل در شهرداری تهران، وی خاطرنشان کرد:150 دستگاه موتورسیکلت و قریب به 100 اکیپ خودرویی از صبح سیزدهم خرداد ماه در کنار پلیس راهور مستقر می شوند و مجهز به جرثقیل هستند تا در صورت مشاهده خودروهایی که کالاهای بساط گستران در آنها قرار دارد، با تشخیص پلیس و نیروهای شرکت شهربان نسبت به انتقال خودروها به پارکینگ اقدام کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین