|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
این سخنگو در پاسخ به سوالی در مورد بلاتر گفت: رییس فیفا در این مرحله بازجویی نمی شود. در صورت لزوم در آینده بازجویی خواهد شد.
سخنگوی دادستان عمومی سوئیس گفت: دادگستری سوئیس قبلا از چندین عضو کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بازجویی کرده است و در صورت لزوم امکان سوال از سپ بلاتر در آینده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آندره مارتی گفت: دفتر دادستانی سوئیس از اعضای کمیته اجرایی فیفا که ساکن سوئیس نیستند، در سال 2010 در جریان رای گیری برای انتخاب میزبانان جام های جهانی 2018 و 2022 شرکت داشته اند و هنوز مسئولیت دارند بازجویی می کند.

مارتی گفت: رییس فیفا در این مرحله بازجویی نمی شود. درصورت لزوم او در آینده بازجویی می شود.

چندین مقام ارشد فیفا شامل عیسی حیاتو رییس کامرونی کنفدراسیون فوتبال آفریقا (کاف)، آنگل میگوئل ویلار لیونا (اسپانیا)، میشل هوگ (بلژیک)، سنز اریک (ترکیه)، ماریوس لفکاریتیس (قبرس)، هانی ابو ریده (مصر)، ویتالی موتکو (مصر) این معیارها را دارند.

به نظر می رسد مقامات سوئیسی بازجویی از مقامات مقیم خارج از سوئیس را که روز شنبه در اجلاس کمیته اجرایی فیفا شرکت کرده بوده اند، اولویت داده اند.

دو عضو کنونی دیگر کمیته اجرایی فیفا که در سال 2010 رای داده اند شامل بلاتر و میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در سوئیس زندگی می کنند.

مارتی اعلام کرد از این افراد به عنوان کسانی که در تحقیقات کیفری در باره اعطای میزبانی جام های 2018 و 2022 می توانند اطلاعاتی ارایه کنند، سوال شده است.

این تحقیقات دو ماه پیش به درخواست فیفا آغاز شد، اما اخیرا فاش شد.

این سخنگو در پاسخ به سوالی در مورد بلاتر گفت: رییس فیفا در این مرحله بازجویی نمی شود. در صورت لزوم در آینده بازجویی خواهد شد.

مارتی در واکنش به ادعاهای روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز که نوشته بود دادگستری سوئیس باید از بلاتر باید در کنار 9 مقام ارشد فیفا بازجویی کند این اظهارات را مطرح کرد.

تحقیقات دیگری از طرف نظام قضایی آمریکا در مورد فیفا انجام شده است. در بخشی از این تحقیقات هفت مقام فیفا روز چهارشنبه گذشته در هتل محل اقامت خود در زوریخ بازداشت شدند. این هفت تن برای جلوگیری از استرداد خود به آمریکا تلاش می کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین