|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
این رفتار که بازتاب گسترده ای در محافل ورزشی و اجتماعی داشت؛ ناشی از عواطف و قلب پاک این جوان ارزشمند بوشهری است. جوانی که خصوصیات فوق العاده اخلاقی اش را از پدر فوتبالیست و بااخلاقش به ارث برده است.
پایگاه خبری خلیج فارس در مطلبی به قلم علی اسماعیل پور اقدام قابل تحسین مهدی طارمی فوتبالیست جوان بوشهری در تیم فوتبال پرسپولیس را بازنشر داده است.

در ادامه این مطلب آمده است:در حالی که فضای فوتبالی کشور این روزها با واژه هایی مانند فساد، تبانی، بی اخلاقی و اهانت آمیخته شده است؛ حرکت کم نظیر مهدی طارمی که خودروی اهدایی سازمان لیگ را به مجتبی محرمی پیشکسوت پرسپولیس بخشید می تواند الگوی مطلوبی برای فوتبالیست های نسل جدیدی باشد که به تعبیر محمود خوردبین برخی آنها از یک ریال هم نمی گذرند. در زمانه ای که همه اهالی فوتبال نگران وضعیت وخیم بی اخلاقی و فساد در این ورزش هستند رفتار فوق انتظار مهدی طارمی می تواند اندکی این فضای کدر را تلطیف کند.

هنگامی که دکتر اکرامی موسس باشگاه شاهین در ابتدای تاسیس این تیم شعار اول اخلاق، دوم درس و سوم ورزش را برای این تیم انتخاب کرده بود تصور نمی کرد سالها بعد از این اشعار، فضای فوتبال کشور همچنان مسموم و همراه با تخریب و بی اخلاقی و تجمل گرایی باشد. گرچه فوتبال ایران طی دو دهه اخیر بازیکنان بسیار مطرح و ارزشمندی را پرورش داده است ولی در تمام این سالها اخلاق، حلقه مفقوده این ماجرا بوده است. در این میان می توان از مهدی مهدوی کیا از یک نسل و زنده یاد سیروس قایقران از نسلی دیگر به عنوان یکی از آخرین نسل از بازیکنان بااخلاق فوتبال ایران نام برد.

حال بعد از گذشت سالهای متمادی یک فوتبالیست بوشهری جوان و بااخلاق می تواند الگوی توأمان اخلاق و مسائل فنی باشد. بی گمان لقب و عنوان با معرفت فوتبال ایران برازنده مهدی طارمی این جوان خوش آتیه و توانمند فوتبال کشور است. بدون تردید فروتنی و تواضع ایشان در کنار بازیهای فوق العاده و استثنایی اش در آینده وی را به یکی از بهترین های فوتبال ایران تبدیل خواهد کرد که مجموعه این خصوصیات حضور وی را در یکی از باشگاه های خارجی نیز تقویت خواهد کرد. به شرط این که همچنان پایبند به موازین اخلاقی و اصول حرفه ای در فوتبال باشد.

بسیار غم انگیز ولی واقعیت است و چه کسی است که نداند طی سالهای اخیر مجتبی محرمی چقدر از نظر مالی و معیشتی در تنگنا و مضیقه بوده است ولی شخصیت و منش وی باعث شده بود که ایشان لباس ساده فقر بپوشد ولی هیچ وصله بی آبرویی به آن نزند. تا این که مهدی طارمی با اقدامی منحصر به فرد در حالی که خود فاقد خودرو شخصی بود تصمیم گرفت خودرو اهدایی اش را به مجتبی محرمی ببخشد.

این رفتار که بازتاب گسترده ای در محافل ورزشی و اجتماعی داشت؛ ناشی از عواطف و قلب پاک این جوان ارزشمند بوشهری است. جوانی که خصوصیات فوق العاده اخلاقی اش را از پدر فوتبالیست و بااخلاقش به ارث برده است.

فوتبالیست هایی امثال مهدی طارمی در این برهه زمانی برای فوتبال کشور غنیمت است. این حرکات آن قدر در فوتبال ما کمیاب شده که می بایست حتی محافل غیرفوتبالی نیز با ترغیب و تشویق این رفتارهای پسندیده، به جریان سازی و تداوم این اقدامات کمک کنند.

به هرحال فصل سرد و بی روح تیم پرسپولیس با این عمل زیبای اخلاقی مهدی طارمی به پایانی ماندگار و جاودانه تبدیل شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین