|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
این کیفرخواست دولت آفریقای جنوبی و کمیته نامزدی میزبانی جام جهانی 2010 را متهم کرده است مبلغ 10 میلیون دلار به وارنر در ازی سه رای به نفع آفریقای جنوبی پرداخته است.
جک وارنر نایب رییس سابق فیفا ضمن رد اتهامات فساد علیه وی از طرف آمریکا، گفت: واشنگتن بدنبال تلافی ناکامی در کسب میزبانی جام جهانی 2022 بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در مجموع از طرف آمریکا علیه 14 تن شامل 9 مسئول سابق و کنونی فیفا و پنج مقام بازاریابی فوتبال در روز چهارشنبه اعلام جرم شده است.

وارنر که در ترینیداد و توباگو بازداشت شد، گفت: آمریکایی ها به سادگی تلاش می کردند به فیفا ضربه بزنند چرا که میزبانی جام جهانی 2022 را نگرفته بودند. مسئله شخصی بود.

وارنر 72 ساله روز چهارشنبه خود را به مقامات مسئول تسلیم کرد و به قید وثیقه 400 هزار دلار آزاد شد.

وارنر در کنفرانس مطبوعاتی گفت: آنها وقتی مرا به زندان فرستادند گمان کردند که مرا شکسته اند، اما مرا قویتر کردند.

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، وارنر در فرایند انتخاب میزبانان جام های جهانی 1998 و 2010 در فرانسه و آفریقای جنوبی درخواست رشوه کرده بود و رشوه گرفته بود.

این کیفرخواست دولت آفریقای جنوبی و کمیته نامزدی میزبانی جام جهانی 2010 را متهم کرده است مبلغ 10 میلیون دلار به وارنر در ازی سه رای به نفع آفریقای جنوبی پرداخته است.

نظام قضایی ترینیداد احتمالا در ماه ژوئیه در مورد درخواست استرداد آمریکا تصمیم می گیرد.

وارنر در سال 2011 بدنبال تعلیق او از طرف کمیته اخلاقی فیفا، از این نهاد خارج شد. او علاوه بر ریاست کنفدراسیون فوتبال آ مریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) ، مشاور ویژه فدراسیون فوتبال تریینداد و توباگو نیز بود.

هفت مقام دیگر فیفا که مظنون به فساد بودند، روز چهارشنبه بدنبال درخواست آمریکا در زوریخ بازداشت شدند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین