|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
باید پرسید جامعه پیاده نظام دلواپسان این روزها از چه دوباره شدت و حدت گرفته اند و این فشار از پایین جدید در راستای کدام امتیاز گیری از بالا هدایت می گردد؟
این روز ها دوباره فشار بر مذاکرات هسته ای تشدید شده است هرچند تیم مذاکره کننده و در صدر آن دکتر ظریف بارها و بارها تاکید کرده اند که دقیقا براساس نظرات و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر انقلاب حرکت می کنند و به دنبال تامین صلح در چارچوب عزت نظامی اسلامی و خروج ملت ایران از تحریمها هستند اما گروهی که گویا از محقق شدن توافق بین ایران و غرب و برداشته شدن تحریمها می هراسند مضطرب شده و به تکاپو افتاده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گویا برداشته شدن تحریمها که همه ملت ایران را خوشحال می کند برای اقلیتی از جریانات سیاسی کشور مضراتی دارد که از عنوان کردن آن به صراحت معذورند و تلاش می کنند با بهانه تراشی های واهی و تحریک کردن هواداران خود فشار را برای به تعطیلی کشاندن مذاکرات افزایش دهند.

هر بار که رهبر انقلاب مدبرانه و به موقع سخنی در باب نحوه صحیح مذاکره و خاموش کردن زیاده خواهی های طرف غربی بر زبان می رانند فورا دستگاه دیپلماسی ایران تمکین خود را اعلام کرده و تاکید می کنند که تیم مذاکره کننده دقیقا در راستای همین بیانات و دغدغه های مطرح شده حرکت خواهد کرد و ظرایف و دقایق مورد تاکید رهبری را نصب العین خود قرار خواهد داد؛ اما گویی گروهی که در این میان اصلا محلی از اعراب نیز ندارند و نه مخاطب رهبری هستند و نه مخاطب دستگاه دیپلماسی خود را به میانه ماجرا انداخته و فریاد وا اسلاما سر می دهند که توصیه های رهبری چه شد؟ و عزتمان برباد رفت  و کشور را فروختند و ...

البته ناگفته نماند اینها همانهایی هستند که در دولت به اصطلاح عدالت از سویی مسیر مذاکرات را به بن بست قطعی کشاندند و از دیگر سو بدون کسب اجازه و حتی اطلاع رسانی به رهبر انقلاب مذاکرات پنهانی را با آمریکایی ها آغاز نمودند.

به یاد داشته باشیم که مشایی به اتکای همین مذاکرات پنهان با آمریکایی ها قول الحاق بیست دست گاه بوئینگ را به ناوگان هوایی کشور داده بود که با ورود به موقع بیت رهبری جلوی این مذاکرات ناشفاف و هماهنگ نشده گرفته شد.

اکنون همین ها با مذاکراتی که صد در صد با اجازه رهبرانقلاب و مجلس شورای اسلامی در اوج شفافیت، ولایتمداری و بر اساس اصول مردم سالاری در حال انجام است، چنان به مخالفت بر می خیزند و موج آفرینی و غوغا سالاری می کنند گویی اصلا صدای تیم مذاکره کننده در اعلام تبعیت های مکرر از رهبری را نمی شنود.

این وضعیت اخیرا به سطوح پایین اجتماعی کشیده شده و دلواپسان به شدت به پیاده نظام اینترنتی و شبکه ای روی آورده اند تا با فشار از پایین وضعیت را برای چانه زنی از بالا و امتیاز گیری از دولت آماده کنند.

نمونه بارز این رفتار موج خبری بود که در شبکه های مجازی موبایلی پس از آغاز نظرسنجی اینترنتی پایگاه خبر آنلاین در مورد موافقت یا عدم موافقت با برنامه هسته ای دولت آغاز شد.

این نظر سنجی از آن رو بهانه خوبی بود که در یک سایت نزدیک به دولت انجام می شد نه رجانیوز و مانند آن و فرصت خوبی بود برای لشکرکشی اینترنتی؛ به ناگهان ظرف فقط چند ساعت همه گروههای وایبری و واتساپی و تلگرامی و مانند آن مملو شد که پستهایی با این مضمون که شرکت کنید و رای منفی بدهید و به همه اطلاع رسانی کنید که این یک وظیفه شرعیست!

در مدت زمان کوتاهی پس از موج حمله اینترنتی هواداران دلواپس فناوری هسته ای به سایت خبرآنلاین نتایج نظر سنجی که به نفع سیاست هسته ای دولت بود به شکل معنا دار با درصد شصت به چهل علیه دولت رقم خورد.

البته خبر آنلاینی ها که به خوبی وضعیت غیر عادی و غیر طبیعی تغییر روندآرا در چند ساعت را ملاحظه کردند مشکوک شدند ولی به رویه حرفه ای خود، مانند سایر نظرسنجی ها، این نظرسنجی را هم تا 24 ساعت روی صفحه اصلی سایت نگاه داشتند.

اما باید پرسید جامعه پیاده نظام دلواپسان این روزها از چه دوباره شدت و حدت گرفته اند و این فشار از پایین جدید در راستای کدام امتیاز گیری از بالا هدایت می گردد؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین