|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
صادق با اشاره به اینکه رسانه درفرهنگ ملی ودینی ایرانیان جایگاهی دیرینه و کهن دارد، گفت: ما هنگام نماز را با اذان اطلاع رسانی می کنیم که نوعی رسانه است.
محمدرضا صادق، مشاور رسانه ای رییس جمهوری، عصر چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان، تاکید کرد که جهان برای صلح وامنیت، به دیپلماسی عمومی بویژه فعالیت های رسانه ای نیاز دارد.

صادق با اشاره به اینکه رسانه درفرهنگ ملی ودینی ایرانیان جایگاهی دیرینه و کهن دارد، گفت: ما هنگام نماز را با اذان اطلاع رسانی می کنیم که نوعی رسانه است.

وی افزود : جمهوری اسلامی ودولت آقای روحانی، به ارتباطات وروابط میان ملت ها برای گسترش صلح و دوستی و همکاری، بها می دهد.

محمدرضا صادق، ابرازامیدواری کرد تفاهمنامه همکاری میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری تلگراف بلغارستان (بتا)، به توسعه روابط میان ایران و بلغارستان نیز کمک کند.

خبرگزاری های رسمی ایران وبلغارستان، صبح چهارشنبه، قرارداد همکاری های فنی و حرفه ای امضا کردند.

ماکسیم منچف، رییس خبرگزاری تلگراف بلغارستان نیز دراین دیدار، با اشاره به اینکه 13سال پیش نیز بعنوان عضوی ازهیات وزارت خارجه بلغارستان به ایران آمده بود، تاکید کرد: امروز نه تنها تهران را شهری نو یافتم، بلکه احساس می کنم با مردمی شاداب تر و با روحیه تر، رو به رو شده ام.

منچف با اشاره به جایگاه خبرگزاری ها دراطلاع رسانی، گفت: آمارها نشان می دهد منشاء 80 درصد از خبرهای جهان، خبرگزاری ها هستند وشبکه های رادیویی ، تلویزیونی وروزنامه ها، تولیدکننده تنها 20 درصد ازخبرها به شمار می روند.

رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان، یادآور شد که تفاهمنامه همکاری با ایرنا، صرفا یک یادداشت رسمی نیست، بلکه قراراست روابط دو طرف، کاملا فعال و پویا باشد و پنجره هایی را رو به دو کشور بگشاید.

ماکسیم منچف که به دعوت ایرنا به ایران آمده است، روز پنجشنبه برای بازدید از برخی مراکز فرهنگی کشورمان، راهی اصفهان خواهد شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین