|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
ضمن اینکه با توجه به درخواست‌هایی که از طرف اصولگرایان از اصلاح‌طلبان مجلس شده بود، خلاف اخلاق بود کاندیدا معرفی کنیم. از طرفی برای فراکسیون اصولگرایان که در اقلیت هستند بسیار مطلوب بود که کسی را به عنوان کاندیدای مستقل معرفی نکنند ولی به‌خوبی توانستند تعدادی از منشی‌ها را از آن خود کند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم محمدرضا تابش نماینده مجلس نوشت:
 
درجریان انتخابات هیات‌‌رئیسه‌ مجلس،  فراکسیون‌ اصولگرایان سعی داشت طوری رفتار کند که مشکل و اختلاف خاصی با رهروان ندارد و وانمود کنند دو جریان اصولگرایی با یکدیگر وحدت دارند. همچنین این پیام را به جامعه بدهند که اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده نیز با یکدیگر متحد هستند. ازاین‌‌رو تا چند روز پیش قرار اصولگرایان این بود که برای ریاست و نایب رئیسی مجلس هرکدام از فراکسیون‌ها کاندیداهای  خود را وارد صحنه کنند، ولی دیروز فراکسیون‌های اصولگرا جلسات متعددی با یکدیگر داشتند. اصولگرایان در جلسات داخلی فراکسیون‌های خود و در هماهنگی با یکدیگر اهدافی را پیگیری می‌کردند اول اینکه درهرصورت یک وحدت میان فراکسیون‌های اصولگرا  وجود داشته باشد تا بتوانند به بیرون از مجلس هم این پیام را بدهند که اصولگرایان با یکدیگر مشکلی ندارند و با هم متحد هستند و شاید برای اولین‌بار در یک حرکت بی‌سابقه با هم همقسم شدند که خلاف لیست توافقی رأی ندهند. ضمن این‌که آنها برای به دست آوردن رای اقلیت اعتدالی و اصلاح‌‌طلب مجلس نیز با اصلاح‌طلبان رایزنی کردند تا اقلیت مجلس نیز با اصولگرایان هماهنگ باشند و لیست مدنظر آنها با انسجام بالایی رأی آورد. البته اصلاح‌‌طلبان تأکید داشتند که اگر کاندیدای دیگری برای نایب‌‌رئیسی کاندیدا شوند وضعیت آقای باهنر متزلزل خواهد شد ولی اصولگرایان حدس می‌زدند که کسی از آنها درمقابل آقای باهنر کاندیدای نایب‌‌رئیسی نخواهد شد و چون قرار نبود کس دیگری کاندیدا شود در نتیجه درست نبود که اقلیت مجلس نیز کاندیدا داشته باشد.

 ضمن اینکه با توجه به درخواست‌هایی که از طرف اصولگرایان از اصلاح‌طلبان مجلس شده بود، خلاف اخلاق بود کاندیدا معرفی کنیم. از طرفی برای فراکسیون اصولگرایان که در اقلیت هستند بسیار مطلوب بود که کسی را به عنوان کاندیدای مستقل معرفی نکنند ولی به‌خوبی توانستند تعدادی از منشی‌ها را از آن خود کند. البته مهم‌ترین هدف اصولگرایان این بود که این پالس را به جامعه منتقل کنند که با یکدیگر اختلاف ندارند. همچنین آنها باید توجه داشته باشند اگر یک انتخابات با معیارهای رقابتی در مجلس آینده برگزار شود، به‌‌طور یقین ترکیب مجلس آینده اصولگرا نخواهد بود و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست خواهند آورد. اصولگرایان هم در حد یک اقلیت در مجلس حاضر خواهند شد. البته نکته جالب، کاندیداشدن آقای حسینیان بود. آقای حسینیان از ابتدا اعلام کرده بود که برای اینکه ثابت کند در مجلس تک‌‌صدایی حاکم نیست، کاندیدا خواهند شد و کاندیدا هم شدند و قبلاً هم اعلام کرده بودند که قصدشان مخالفت با آقای لاریجانی  نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین