|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
»
سیستم آموزش عالی از دست خانواده دانشجو خارج شد
کد خبر: ۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
با کناره‌گیری امروز خسرو دانشجو از ریاست دانشگاه علوم و تحقیقات، سومین مشروطی برادران دانشجو در ترم تابستان 92 رقم خورد تا چاره جز اخراج آنها از سیستم دانشگاهی کشور وجود نداشته باشد!
اندکی پس از آغاز به کار دولت یازدهم و شورای شهر چهارم، با کناره گیری خسرو دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، هر سه برادر دانشجو سمت‌های پیشین خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، خسرو دانشجو اولین حلقه زنجیره برادران دانشجو بود که با عدم شرکت در انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران نیمی از مسئولیت‌های خود را از دست داد!

اما رفتن کامران، دیگر دانشجویی که دو برادر او سمت‌های خود را بیشتر مدیون او هستند قطعی تر بود و این در حالی بود که دو دانشجوی دیگر با شرایطی امکان ماندن داشتند.

کامران که گفته می شود دوستي ديرينه او با احمدي‌نژاد مهم ترین عامل اعطای این پست‌های خانوادگی بوده است، پس از تصدی سمت‌هایی چون استانداری تهران، قائم مقامی و معاونت سياسي وزارت کشور و سرپرستی این وزارتخانه و نیز ریاست ستاد انتخابات وزارت کشور در سال 88، سرانجام در دولت دوم احمدی نژاد وزير علوم شد.



پس از آن بود که همزمان با فشار دولت بر برکناری جاسبی از دانشگاه آزاد، برای فرهاد برادر دیگر دانشجوها نیز سمتی دست و پا شد و قرار شد او بر صندلی جاسبی تکیه بزند.

این در شرایطی بود که آیت الله ‌هاشمي‌رفسنجاني رئيس هيات امناي اين دانشگاه حاضر به امضای حکم برادر سوم نبود و در نهايت بار دیگر خود کامران دست به کار شد و شخصا حکم برادرش را صادر کرد!

حکم فرهاد برای خسرو

پازل در اختیار گرفتن همه دانشگاه های کشور با صدور حکمی از فرهاد برای خسرو تکمیل شد و او نیز که تا آن زمان سخنگوی شورای شهر تهران بود ریاست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات را نیز در دست گرفت.

فرهاد همچنین در طول 18 ماه فعالیت خود قریب به اتفاق معاونان، مديران، روسا و دبيران مناطق، روساي واحدها و حتي معاونين واحدهاي مختلف را تغيير داد.

آغاز سقوط با عدم اعتماد مردم

اما سقوط دانشجوها در ترم تابستان با عدم استقبال مردم تهران از خسرو در انتخابات شورای شهر آغاز شد.
همزمان رای مردم به دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نیز کامران دیگر برادر را به پایان خط رساند. به دنبال او رای هیات امنای داشگاه آزاد به تغییر برادر سوم – که خود با حاشیه ها و حرف و حدیث های فراوان بر کرسی ریاست این دانشگاه تکیه زده بود – فرهاد را نیز از صندلی دانشگاه آزاد دور کرد.

سرانجام با کناره‌گیری امروز خسرو دانشجو از ریاست دانشگاه علوم و تحقیقات، سومین مشروطی برادران دانشجو در ترم تابستان 92 رقم خورد تا چاره جز اخراج آنها از سیستم دانشگاهی کشور وجود نداشته باشد!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
مهشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
0
15
خدایا ااااااا..............
نمیدونم چطوری شکرتو بجا بیارم
این چندماهه اندازه کل عمرم داره دلم خنک میشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین