|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
وی با بیان اینکه از 71 کدرشته امتحانی این دوره پذیرش در 25 کدرشته از طریق آزمون و 46 کدرشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی( بدون آزمون) صورت می‌گیرد، افزود: فهرست این کدرشته‌ها در اطلاعیه منتشره این سازمان و دفترچه ثبت‌نام مشخص شده است.
مهلت ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۰ خرداد پایان می‌یابد.
 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۰ خرداد پایان می‌یابد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ثبت‌نام شرکت در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 94 به منظور پذیرش دانشجو در 71 کدرشته امتحانی منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از یکشنبه سوم خرداد آغاز شده است و تا یکشنبه دهم خردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از 71 کدرشته امتحانی این دوره پذیرش در 25 کدرشته از طریق آزمون و 46 کدرشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی( بدون آزمون) صورت می‌گیرد، افزود: فهرست این کدرشته‌ها در اطلاعیه منتشره این سازمان و دفترچه ثبت‌نام مشخص شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام ضرورت دارد در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات موردنیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت‌نام برای شرکت در آزمون اقدام کنند. با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته از میان کدرشته‌ محل‌های انتخابی در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود، داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از میان کد رشته امتحانی انتخابی اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

توکلی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه این آزمون تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت 20 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام کنند. چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشد، لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت 4000 تومان دیگر نیز اقدام کنند.

توکلی اضافه کرد:  زمان برگزاری آزمون برای 25 کد رشته‌ تحصیلی که پذیرش در آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد، در عصر روز جمعه 16 مرداد ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در 3 هزار و 603 کدرشته محل در مجموع 210 هزار و 823 نفر است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین