|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نیز اعلام کرد که تخریب گسترده‌ای در زیرساخت‌های غیرنظامی صورت گرفته است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز تاکید کرد که به دلیل درگیری‌ها و حملات ده‌ها مدرسه آسیب دیده است.
جنگنده‌های ائتلاف عربی در جدیدترین جنایت خود اعضای یک خانواده را در حجه به شهادت رساندند. این در حالی است که نیروهای مردمی و ارتش یمن توانستند در کمینی در مرزهای عربستان و یمن بیش از 10 سرباز عربستانی را به هلاکت برسانند.

 خبرنگار شبکه المیادین در جدیدترین اخبار از تجاوزات عربستان علیه یمن اعلام کرد که جنگنده‌های عربستان امروز (سه‌شنبه) در یک حمله هفت تن از اعضای یک خانواده را در حجه در یمن به شهادت رساندند.

این خبرنگار اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی سه حمله را به شهر حجه در غرب یمن صورت دادند.

به گزارش این خبرنگار، ارتش و کمیته‌های مردمی حامی انصارالله نیز مواضع ارتش عربستان را در عین الحاره، خوبه و الجابری با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر کوه‌های الام بی سی عربستان تسلط یافته و یک خودروی نظامی سعودی را آتش زدند.

به گزارش المیادین، درگیری‌های شدید در مرزهای یمن و عربستان با مشارکت هلی‌کوپترهای سعودی رخ داده است. کمیته‌های مردمی و ارتش یمن نیز کوه صلب در منطقه جدعان در مأرب را از لوث افراد مسلح الاصلاح و القاعده پاکسازی کردند.

یک نفت کش نیز در منطقه الروضه در تعز هدف قرار گرفت که طی آن شش غیرنظامی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که در کمین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مرزهای دو کشور بیش از 10 سرباز سعودی کشته شدند.

خبرگزاری آلمان (د پ آ) نیز به نقل از منابع یمنی اعلام کرد که در دو حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی منزل احمد علی صالح، پسر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن در خیابان حده در صنعاء هدف قرار داد و صدای انفجارهای شدیدی شنیده شد و دود زیادی از مکان انفجار بلند شد.

منابع خاطرنشان کردند: این حملات به تخریب کامل این خانه انجامید اما وقوع تلفات تایید نشده است اما آمبولانس‌ها به سرعت به این مکان آمدند. پیشتر نیز جنگنده‌های عربی موسوم به ائتلاف طوفان قاطع منزل علی عبدالله صالح را در صنعاء و همچنین منزل دیگر او را در مکانی دیگر هدف قرار داده بودند.

منابع دیگری نیز اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف حملات هوایی خود را به اردوگاه کوه النهدین در نزدیکی نهاد ریاست‌جمهوری در صنعاء از سر گرفتند.

از سوی دیگر ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن اعلام کرد که روابط این دولت با ایران وارد مرحله سستی شده است.

وی در مصاحبه با روزنامه الوطن عربستان عنوان داشت که این دولت در حال حاضر به بازنگری فراگیری در مورد روابط با ایران می‌پردازد اما تاکنون تصمیم نهایی در مورد قطع این روابط اتخاذ نشده است.

وی مدعی شد که اعمال فشار برخی از ابرقدرت‌ها برای مشارکت یمنی‌ها در مذاکرات ژنو با این هدف بود تا توجه‌ها از کنفرانس ریاض برداشته شود.

وی همچنین عنوان داشت که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده جدید سازمان ملل به یمن درک بیشتر و دیدگاه شفاف‌تری نسبت به جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل به یمن دارد.

جمال بن عمر پیشتر به دلیل انتقاد از تجاوزات عربستان سعودی به یمن مجبور به استعفا از منصبش شد.

در همین حال شبکه «هشدار زود نسبت به گرسنگی» در گزارشی پیش‌بینی کرد که یمن با فرا رسیدن ماه نوامبر آتی به وضعیت فوق‌العاده برسد و این بدین معناست که دست‌کم یک خانواده از پنج خانواده با شکاف‌هایی در مصرف مواجه خواهد شد که سوءتغذیه بسیار شدید یا افزایش بالای میانگین فوت از این امر نشأت خواهد گرفت.

این شبکه اعلام کرد که درگیری‌ها و محاصره دریایی دنباله‌دار مانع از واردات غذا و سوخت می‌شود که این مساله به افزایش قیمت‌ها می‌انجامد.

از سوی دیگر اتحادیه بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در گزارشی اعلام کرد که درگیری‌ها در یمن به کشته شدن 1820 تن و زخمی شدن 7330 تن انجامیده است و بیش از نیم میلیون تن از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نیز اعلام کرد که تخریب گسترده‌ای در زیرساخت‌های غیرنظامی صورت گرفته است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز تاکید کرد که به دلیل درگیری‌ها و حملات ده‌ها مدرسه آسیب دیده است.

از سوی دیگر منطقه سوم نظامی روز گذشته رزمایشی را در مقر این منطقه در استان مأرب در شرق یمن برگزار کرد.

یک منبع قبیله‌ای خاطرنشان کرد که این رزمایش در میدان العروض در منطقه سوم نظامی و با مشارکت پنج تیپ نظامی برگزار شد.

وی تصریح کرد که مسوولان محلی و شیوخ و افراد برجسته استان مأرب در این رزمایش حضور داشتند تا بر وحدت نیروهای ارتش در منطقه سوم نظامی با مقابله با هرگونه تهدیدها و چالش‌ها تاکید کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین