کد خبر: ۴۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور نیز با بیان این که اگر اوضاع را رها کنیم به‌زودی تهدید تکفیری‌ها و داعش به مرزهای ما می‌رسد، گفت: باید دست دراز تجاوز دشمن از مرزهای ما دور شود و برای حفظ قدرت خود در مقابل این تهدید انسجام درونی مهم‌ترین مسأله است.
 می‌گویند داعش نزدیک مرزهای ایران است اما نگرانی وجود ندارد چراکه از یکسو تصور نمی‌شود این گروهک تروریستی جرات حتی فکر کردن به تعدی به مرزهای ایران را بکنند چه رسد به اینکه بخواهند تحرکی هم داشته باشند. اعضای این گروهک به‌خوبی می‌دانند نرسیده به مرز ایران مجبور به عقب‌نشینی و فرار خواهند شد. دیروز وزیر کشور در خصوص فعالیت گروه تروریستی داعش و نزدیکی به مرزهای کشور گفت: موضوع داعش به عنوان یک فرقه غیرانسانی و با توجه به آسیب‌های انسانی که در حوزه‌های مختلف در محدوده‌هایی که فعالیت می‌کنند شاهد آن هستیم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. ایسنا نوشت؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی ادامه داد: همجواری کشور ما با عراق حتما ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تاکنون با تسلطی که بر مرزهای کشور داشته‌ایم، هیچ حادثه‌ای رخ نداده است. وجود این گروه در کشور عراق و محدوده‌ای با فاصله 50 کیلومتری از مرزهای ایران، قطعا لزوم توجه ما را می‌طلبد و اگرقصد داشته باشند به مرزهای کشور نزدیک شوند، قطعا دخالت می‌کنیم و این موضوع را نیز رسما به کشور عراق اعلام کرده‌ایم. وی افزود: قبلاً هم اعلام کرده‌ایم که اگر داعش به حدود 40کیلومتری مرزهای ما برسد و قصد خرابکاری داشته باشد، حتماً ایران دخالت خواهد کرد و ما رسماً این را اعلام کرده‌ایم. وزیر کشور درخصوص فعالیت تروریستی گروهک داعش در کشورهای افغانستان و پاکستان نیز گفت: در افغانستان و پاکستان متاسفانه زمینه فعالیت این گروه وجود دارد که در سفر رئیس‌جمهوری افغانستان به کشورمان اعلام شد که این کشور عزم جدی برای مقابله با این گروهک تروریستی دارد که قطعا کشور ما نیز برای این امر آماده همکاری‌های لازم خواهد بود. رحمانی‌فضلی تاکید کرد: کشور آمریکا وقتی که ادعای فرماندهی نیروهای ائتلاف را دارد، باید پاسخگو باشد که چرا اقداماتش علیه این گروهک تروریستی موثر نبوده و تنها اقداماتی در کشور عراق موثر بوده که توسط مردم و نیروهای عراقی انجام شده که بیشتر این عملیات‌ها به دعوت آیت‌ا... سیستانی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش انجام شده است.پیش از وزیر کشور، فرمانده نیروی زمینی در روز یکشنبه گفته بود که نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود. سردار پوردستان تاکید کرده بود: گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد. امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند. لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

 رها کنیم داعش به مرز می‌رسد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور نیز با بیان این که اگر اوضاع را رها کنیم به‌زودی تهدید تکفیری‌ها و داعش به مرزهای ما می‌رسد، گفت: باید دست دراز تجاوز دشمن از مرزهای ما دور شود و برای حفظ قدرت خود در مقابل این تهدید انسجام درونی مهم‌ترین مسأله است. سرلشگر شمخانی افزود: در عراق ممکن است به خانقین و از افغانستان به زاهدان وارد شوند. باید دست دراز تجاوز دشمن از مرزهای ما دور شود و برای حفظ قدرت خود در مقابل این تهدید انسجام درونی مهم‌ترین مسأله است.

 مقابله با داعش عین منافع ملی است

اما در این میان نمی‌توان به سردار سرلشگر قاسم سلیمانی توجه نداشت. نام فرمانده نیروی قدس سپاه لرزه بر اندام متجاوزان و تروریست‌ها می‌اندازد. او دیروز مقابله با داعش و تکفیری‌ها را عین منافع ملی کشورمان خواند. سلیمانی با اشاره به حمله داعش به عراق گفت: آقای اوباما فاصله پایگاه‌های شما ‌با رمادی چند کیلومتر است و چطور می‌شود کشتار در یک کشور صورت گیرد. شما به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار پیدا کنید، اما هیچ غلطی نکنید، این اسمش چیست. وی بیان کرد: آیا این چیزی به غیر از شریک بودن در توطئه و ضلعی از توطئه است و این غیر از این است که هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد. فرمانده نیروی قدس سپاه با طرح این سوال که اقتصاد داعش از کجا تامین می‌شود، افزود: از چاه‌های نفت کرکوک، از چاه‌های نفت سوریه، اما به کجا صادر می‌شود، زیرا با تانکر و ۲۰ لیتری که صادر نمی‌شود، بلکه نفتکش‌ها می‌برند و هزاران نفتکش آن را حمل می‌کنند. سلیمانی ادامه داد: منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است. امروز به شکل حقیقی و راستین به غیر از جمهوری اسلامی کسی در تقابل با داعش قرار ندارد، مگر ملت‌هایی که در کنار جمهوری اسلامی ایران و یا مورد حمایت کشور ما هستند. فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمی‌خواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، ابراز کرد: وقتی می‌گوییم منافع ملی یعنی مصونیت‌بخشی به ملت خود و ملت‌ اساس مسئله و در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همین است. وی عنوان کرد: داعش بداند آن کسی که می‌گوید سر مار در ایران است و باید سر مار را له کرد و از بین برد، این‌‌ همان خبیثی است که در لَیلَهُ المَبیت برای پیامبر اعظم(ص) نقشه کشید. مگر ما به کدام سرزمین چشم دوختیم، به کجا تجاوز کردیم و چه دلیلی وجود دارد برای چنین صف‌آرایی‌ها، ساماندهی‌ها، لشکرکشی‌ها و دست به اقدامات وحشیانه‌زدن‌ها و افکار جهان را فریب دادن با درست کردن اتحادهای دروغین مانند اتحاد برای مقابله با داعش.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین