|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
منابع امنیتی خاطرنشان کردند که نیروهای پلیس فدرال و نیروهای مردمی نیز پیشروی های گسترده ای داشته و به منطقه 7 کیومتری حومه غرب الرمادی رسیده اند.
نیروهای عراقی در تدارک برای آزادسازی شهر الرمادی از لوث گروه تروریستی داعش، هم اکنون این شهر را از سه محور محاصره کرده اند.

 پایگاه خبری الیوم السابع به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، نیروهای عراقی روز دوشنبه با تحکیم مواضع خود در اطراف الرمادی مرکز استان الانبار، این شهر را از سه محور شرق، غرب و جنوب محاصره کرده اند.

ارتش، پلیس و نیروهای مردمی(الحشد الشعبی) و عشایری از منطقه جامعه الانبار در غرب شهر الرمادی خود را برای آزاد سازی این شهر از لوث گروه تروریستی داعش آماده می کنند.

منابع امنیتی گفتند که نیروهای عراقی با پشتبانی نیروهای مردمی و عشایری هم اکنون در فاصله 2 کیلومتری جامعه الانبار در غرب الرمادی هستند.

این منابع افزودند: جنگندهای ائتلاف بین المللی نیز با زیر نظر داشتن عناصر داعش و تحرکات آنها در جنوب الرمادی مواضع داعش در منطقه غربی و مرکزی الرمادی را بمباران کردند. این در حالی است که نیروهای ائئلاف شب گذشته نیز منطقه جامعه الانبار را بمباران کرده بودند.

منابع امنیتی خاطرنشان کردند که نیروهای پلیس فدرال و نیروهای مردمی نیز پیشروی های گسترده ای داشته و به منطقه 7 کیومتری حومه غرب الرمادی رسیده اند.

از سوی دیگر نیروهای عراقی همچنین موفق به پیشروی هایی قابل توجهی در منطقه جنوبی شهر الرمادی شدند.

منابع امینتی گفتند که نیروهای مشترک عراقی شامل نیروهای ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مردمی و عشایری با پیشروی در منطقه «الطاش» در جنوب الرمادی، عناصر داعش را در این منطقه محاصره کرده اند.

این منابع افزودند که نیروهای عراقی در جریان درگیری با تروریست ها، به پیروزی های گسترده ای در محور شرق الرمادی دست یافته اند.

گردان های حزب الله عراق وابسته به نیروهای مردمی نیز اعلام کرد که شماری از تروریست های خارجی داعش را در استان الانبار دستگیر کرده است.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق قبلا از آغاز عملیات گسترده برای بیرون راندن داعش از استان الانبار ظرف چند روز آینده خبرد اده بود.

نیروهای داعش، پس از یک سلسله حملات سنگین در یک ماه گذشته، سرانجام اواخر اردیبهشت ماه، شهر الرمادی مرکز استان الانبار را به طور کامل تصرف کردند.

تحلیلگران و ناظران اوضاع عراق، فشارهای آمریکا ، کشورهای عرب منطقه و برخی جریان های سیاسی داخلی این کشور را به دولت عراق برای عدم مشارکت نیروهای مردمی در دفاع از الانبار ، یکی از دلایل اصلی سقوط الرمادی می دانند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین