کد خبر: ۴۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
جبارزداده خاطرنشان کرد: زیرسازی خط آهن میانه تبریز باید تا پایان 95 به اتمام برسد و همزمان وزارت راه و شهرسازی اقدامات روسازی را نیز انجام دهد.
استاندار آذربایجان شرقی مصوبات و دستاوردهای هفدهمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان را تشریح کرد.

اسماعیل جبارزاده عصر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: در این سفر اتمام 32 طرح نیمه تمام با اعتبار نزدیک به هزار میلیارد تومان مصوب شد که طبق برنامه باید تا پایان سال 95 به بهره برداری برسند.

وی اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات فاینانس و ارزی نیز 517 میلیون دلار برای اجرای خط دوم مترو تبریز و 350 میلیون دلار برای خط آهن میانه – تبریز اختصاص یافت.

جبارزداده خاطرنشان کرد: زیرسازی خط آهن میانه تبریز باید تا پایان 95 به اتمام برسد و همزمان وزارت راه و شهرسازی اقدامات روسازی را نیز انجام دهد.

وی افزود: تکمیل و ساخت بزرگراه اهر تا دهه فجر 95، قطعه سه بزرگراه بستان آباد – سراب تا هفته دولت 95، بزرگراه صوفیان – سلماس و باند دوم صوفیان – شبستر – تسوج تا پایان سال 94، بزرگراه تبریز – بازرگان ظرف پنج سال با 5800 میلیارد تومان اعتبار، آزاد راه تبریز - سهند تا پایان 95 و آزاد راه سراب – اردبیل از طرح های مصوب هفدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی در حوزه راه و شهرسازی است.

جبارزاده گفت: در حوزه آبرسانی نیز زه کشی و آبیاری 2600 هکتار از اراضی گرمی چای تا پایان 94، آبرسانی مرند و دشت تبریز تا هفته دولت 95، فضلاب شهرهای بناب، اندیشه میانه و تبریز، تکمیل سد کلقان، ساخت شبکه آبیاری فرعی ارس در 501 هکتار و شبکه سفید رود در 250 هکتار، مطالعه آبخیزداری در 1705 هکتار از دیگر طرح های مصوب دولت در سفر به آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: اتمام خط یک قطار شهری تبریز تا پایان 95، تسریع در ساخت خط دوم قطار شهری تبریز با 517 میلیون دلار اعتبار ارزی، ایجاد سیستم هیتینگ ورزشگاه یادگار امام ره تبریز تکمیل ورزشگاه های مراغه و میانه، آموزشکده فنی و مهندسی مرند و اهر، ساخت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی سینا، بیمارستان سراب و مراغه و هریش و آزاد راه مراغه – هشترود از دیگر طرح های مصوب در سفر هیات دولت به استان بود که باید حداکثر تا پایان سال 95 به بهره برداری برسند.

مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی گفت: طرح های بسیاری علاوه بر 32 طرح مصوب از سوی معاونان و وزیران رییس جمهوری در استان به تصویب رسید که با بهره برداری از آنها، عمران و آبادی استان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

جبارزاده حضور پرشور مردم درمراسم استقبال را برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب عنوان کرد و افزود: به اذعان کارشناسان و رسانه ها، استقبال مردم تبریز و آذربایجان شرقی از رییس جمهوری بی نظیر بود و این استقبال در واقع همان تقویت نظام بود و به نظرم نظیر چنین استقبالی در هیچ استانی تکرار نخواهد شد .

وی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست تا پیگیر مصوبات و نتایج سفر رییس جمهوری باشند.

رییس جمهوری و هیات دولت در هفدهمین سفر استانی خود اواخر هفته گذشته به آذربایجان شرقی سفر کردند.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین