|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
نظام اسلامی گفت: عاشقانه می‌گویم مهران همیشه نام یا حسین (ع)‌ را زمزمه می‌کرد. او همسنگر شهیدانی بود که نام سالار شهیدان امام حسین (ع) را بر لب داشتند. در سال‌های دفاع مقدس مهران با ذکر یا حسین (ع) مأنوس بود.
«بیایید برای باور رفتنش امروز را دست نگه داریم؛ بیاید امروز را باور نکنیم که مهران دوستی رفته‌، اصلا امروز آمده‌ایم به پاس سال‌های حضورش در رادیو از او تقدیر کنیم. امروز خودش است، فقط کمی مانند قبل بی‌قرار‌تر است و دیگر قلبش درد نمی‌کند و مانند قبل نمی‌خندد.»

 پیکر مهران دوستی صدای ماندگار سال‌های دفاع مقدس و گوینده پیشکسوت رادیو صبح دوشنبه (چهارم خرداد ماه) از مقابل مسجد بلال صداوسیما بر روی دوش اهالی رادیو تشییع و به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

ابتدای این مراسم با سخنان محمد رحمان نظام اسلامی آغاز شد.

وی گفت: دوستی بااحساس جایی نوشته بود‌، بهار هر چه را که من دوست داشتم از من گرفت‌، راست می‌گفت این فصل دم‌دمی عجب فصل عجیبی است. این فصل و این خرداد پرحادثه انگار باید من و شما را مبهوت خود کند و امسال هم آمده است مهران دوستی را با خود ببرد.

او در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: دلم می‌خواست مهران الان گویندگی کند. بهار می‌نگری! رضا صفدری را برده‌ای‌، فرامرز کیان را برده‌ای‌، افسانه خیرخواه را برده‌ای‌.

این گوینده، مجری و مدیر رادیو همچنین با اشاره به همکاری‌اش با مهران دوستی که به سال‌های قبل و دوران دفاع مقدس برمی‌گردد، گفت: روزی روزگاری رادیو بود و جبهه و روزهایی که صدای پر طنین مهران دوستی صدای فتح و ظفر را به گوش مردم می‌رساند. او دل به ایران سپرده بود، دل بر گل سپرده‌های شهیدش، سپرده بود، او هم قطار رزمندگان و هم‌سنگران دوران دفاع مقدس بود. مهران رادیو را برگزید و آن سال هم رادیو او را انتخاب کرد.

نظام اسلامی سپس گفت: لبخند همیشه بر دل و جانش را به یاد دارم. روحش شاد باشد.

نظام اسلامی گفت: عاشقانه می‌گویم مهران همیشه نام یا حسین (ع)‌ را زمزمه می‌کرد. او همسنگر شهیدانی بود که نام سالار شهیدان امام حسین (ع) را بر لب داشتند. در سال‌های دفاع مقدس مهران با ذکر یا حسین (ع) مأنوس بود.

نظام اسلامی ضمن تسلیت به خانواده مهران دوستی و اهالی رادیو گفت: ما آمده‌ایم تا در کنار غمی که بر دل مادر این عزیز نشسته است‌، همراهش باشیم.

***

نسرین آبروانی، معاون صدا که در مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید رادیو حضور داشت‌، در سخنانی گفت: درگذشت مهران دوستی، گوینده توانا و صاحب سبک رادیو همه همکاران ما را بسیار غمگین و ناراحت کرد.

او گفت: از این پس جای مهران دوستی و صدای شاخص او در جمع همکاران و برنامه‌های رادیویی خالی است‌. ما همه غمگین و ناراحت هستیم اما رضای ما رضای الهی‌، احترام به اراده الهی است.

او ضمن تسلیت به خانواده مهران دوستی‌ و اهالی رادیو‌، گفت: رییس سازمان صداوسیما، دکتر سرافراز هم با ارسال پیامی قرار است در این مراسم حضور داشته باشد‌.

معاون صدا سپس گفت: صدای مهران دوستی با ویژه برنامه‌های دفاع مقدس ماندگار شد و در آن سال‌ها هر زمان که مردم صدای او را همراه با مارش می‌شنیدند، منتظر اخبار امیدبخش از سوی رزمندگان بودند. صدای او همچنین در مناسبت‌های مختلفی از جمله 22 بهمن، همیشه طنین انداز بود و به عنوان یکی از گویندگان اصلی شنیده می‌شد.

آبروانی با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله مهران دوستی در رادیو گفت: همکاری این هنرمند با رادیو جبهه،‌ رادیو ایران، رادیو جوان‌، بیان واضح کارنامه سی سال و اندی مهران دوستی است. او که هرگز هیچ رسانه‌ای را در رادیو ترجیح نداد و بارها و بارها در تلویزیوت علاقه خود را به رادیو ابراز کرد. پر کردن جای خالی او بسیار سخت و بلکه ناممکن است.

معاون صدا در پایان سخنانش یادآور شد: امیدواریم به برکت دعاهای شما، کارنامه موفق و خدمات ارزنده او ذخیره آخرتش شود و من و شما با شاخه گلی از صلوات‌، او را به دیار ابدیت بدرقه می‌کنیم.

***

در بخش دیگری از این مراسم پیام تسلیت رییس سازمان صداوسیما توسط داوود نعمتی انارکی، مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما قرائت شد.

متن تسلیت به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

صدای مهران دوستی ماندگار شد.

خبر درگذشت صدای ماندگار رادیو‌، خانواده بزرگ صداوسیما را متاثر کرد.

مهران دوستی از گویندگان برتر رادیو و اولین گوینده رادیو جبهه بود. صدایش یادآور روزهایی است که رادیو هم سنگر دلیرمردان جبهه‌ها و صدای رسای دفاع مقدس بود.

این ضایعه دردناک را به همکاران رسانه‌ ملی و به ویژه اهالی رادیو تسلیت می‌گویم. برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خانواده و بازماندگانش از پروردگار متعال صبر و اجر مسالت می‌نمایم.»

***

در ادامه این مراسم نظام اسلامی که اجرای آن را بر عهده داشت‌، گفت: بیایید امروز با زندگی یکی از بهترین‌های رادیو آشنا شویم. بیاید برای باور رفتنش امروز را دست نگه داریم. اصلا بیاید امروز را به پاس سال‌های حضورش در رادیو از او تقدیر کنیم. او امروز خودش در اینجاست. اما فقط کمی بی‌قرارتر از قبل است. قلبش درد نمی‌کند و مانند قبل نمی‌خندد. حتی بوی عطرش هم می‌شود استشمام کرد.

او خطاب به مهران دوستی گفت: اگر تو بیایی پشت میکروفن خیلی لطف کرده‌ایم اگر نمیایی مانند همیشه برای دوستدارانت دست تکان بده‌، مثل همیشه بگو یا علی مخلص مردم ایران‌، مثل همیشه بگو ما و امید کرمت یا علی. این سر ما و قدمت یا علی.

نظام اسلامی خاطرنشان کرد: بگذارید من سخن نگویم و صدای مهران را بشنویم.

سپس صدای ماندگار و بانشاط مهران دوستی در حیاط مسجد بلال طنین انداز شد. آخرین گویندگی مهران دوستی برای رادیو پیام بود که گویی این متن‌ها را برای لحظه رفتنش سروده بود.

«خداوندا دست‌هایم خالی است و دلم غرق در آرزوها»

«بیا به قدرت بی‌کرانت دستانم را توانا گردان»

«بیا دلم را از آرزوهای دست نیافتنی خالی کن ...»

«با واژه‌های تو‌، من مرگ را محاسبه کردم در لحظه‌ای که از شش سو می‌آمد ...»

***

نظام اسلامی در ادامه مراسم تشییع پیکر مهران دوستی گفت: صدا و سیما یکی از بهترین گوییندگانش را از دست داد اما چهره شادمان و مرد همیشه در رکاب خود را فراموش نخواهد کرد چه در دوران دفاع مقدس، چه در فراز و نشیب‌های مختلف. افتخار مهران این بود که وطنش را ترک نکرد و گواه آن، مادری است که می‌گوید به مردم بگویید من را هم از همکاران رادیو بدانند. من دیروز از شیراز به تهران آمدم و صبح به اینجا رسیدم و اکنون برای بدرقه پسرم با شما هستم.

نظام اسلامی سپس گفت: جز این هم نخواهد بود. مهران دوستی به مردم عشق می‌ورزید و مردم نیز به او عشق می‌ورزیدند.

 در بخش دیگری از مراسم بدرقه مهران دوستی به بهشت زهرا ‌(س)، پیام‌های تسلیت مرکز بسیج صدا و سیما‌، دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما ، رادیو تهران،‌ رادیو جوان‌، روابط عمومی معاونت صدا‌ و اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما قرائت شد.

و در پایان پیکر مهران دوستی، دوست دیرین رادیو با حضور باشکوه رادیویی‌ها و جمعی از اهالی تلویزیون به سمت بهشت زهرا (س) خانه ابدی‌اش تشییع شد.

نسرین آبروانی (معاونت صدا)، محمد حسین صوفی (معاون سابق صدا)، حسن خجسته‌ (معاون اسبق صدا)، محمود کریمی‌(گزارشگر رادیو که خبر آزادسازی خرمشهر را اعلام کرد)، رضا پورحسن، بیژن نوباوه،‌ علیرضا جاویدنیا، سعید توکل‌ (سردبیر و تهیه‌کننده جمعه ایرانی)، احسان کرمی‌، محمد عمرانی‌، نصرت اکبری‌(گوینده)، فرزاد حسنی، مریم نشیبی، گیتی معینی، علیرضا غفاری‌، جوادی‌، فرضی،‌ لک لری، ذوالفقاری‌، محمد حسین حرمی (مدیر اسبق رادیو تهران و شبکه تهران و رادیو جبهه)،‌ مهدی شاهرضایی‌ (سردبیر کافه رادیو)، بهنام احمد‌پور (مدیر رادیو ایران و مدیر سابق رادیو جوان)، علی سیفی (مدیر رادیو جوان)، حمیدرضا خزایی (مدیر وقت رادیو جبهه) و جمع کثیری از مدیران رادیو و همچنین مخاطبان برنامه‌های مهران دوستی حضور داشتند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین