|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۴۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
اجلاس آسایهل در سال 2016 به ریاست دکتر حمید میرزاده در مالزی برگزار خواهد شد.
انجمن دانشگاه های جنوب شرقی آسیا ( ASAIHL) با عضویت قریب به دویست دانشگاه از سراسر دنیا، یکی از معتبرین انجمن های آکادمیک دنیا بشمار میرود. اگرچه این انجمن در ابتدا با بنیانگذاری و عضویت کشورهای جنوب شرقی آسیا  تاسیس گردید اما به تدریج دانشگاه هایی از اقصی نقاط دنیا به آن پیوستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، اجلاس بین المللی سال 2015 آسایهل به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در روزهای دوم و سوم خرداد ماه برگزار گردید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات علاوه بر حضوری فعال، با برپایی غرفه در سالن نمایشگاه این اجلاس دستاوردها و پتانسیل های موجود برای توسعه همکاری‌های بین المللی خود را در حوزه دوره های آموزشی مشترک، کنفرانس‌های علمی، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به صورت مشترک با دانشگاه های حاضر در این اجلاس، به ارائه گذاشت.

دکتر محمد رضا شهریاری، رئیس واحد امارات ضمن تشکر از معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و واحد خوراسگان برای برگزاری و میزبانی شایسته این اجلاس گفت:  چنین فرصت هایی برای ارائه و به نمایش گذاشتن پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی، موجب ایجاد بستر همکاری های بین المللی با دانشگاه های معتبر شده و با توسعه این همکاری ها، سطح رقابت پذیری دانشگاه ارتقاء یافته و به سبب آن رشد کیفی نیز حاصل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همانگونه در یک یا دو دهه اخیر شیوه های تولید، بازاریابی و فروش صنایع و خدمات در سطح دنیا با تغییرات بنیادی مواجه بوده است، دانشگاه های مطرح دنیا نیز در حوزه های فعالیت خود مانند آموزش، پژوهش، ارتباط با صنعت و جذب منابع مالی، تحولات چشمگیر و متعالی را در فرآیندهای خود بوجود آورده اند. از اینرو ایجاد ارتباطات بیشتر علمی با شبکه دانشگاهی دنیا و حضور فعال در اجلاس ها و گردهم آیی های معتبر بین المللی، باعث افزایش مهارت های آکادمیک و تبادل تجربه در این شبکه خواهد شد که هر یک از دانشگاه ها بنا به موقعیت، جایگاه و ویژگی های خود در این شبکه هم دریافت کننده و هم صادر کننده علم و فناوری و تجربه خواهند بود.

شهریاری در ادامه افزود، واحد امارات در مذاکرات و جلساتی که در حاشیه این اجلاس با دکتر اولانوراوت دبیرکل و پروفسور داتوک رملان رئیس آسایهل داشته، موفق به اخذ میزبانی این اجلاس برای سال 2017 در دبی گردیده است.

رئیس واحد امارات گفت: توافق همکاری با دانشگاه هایی از کشورهای سنگاپور، مالزی، آلمان، هنگ کنک، فرانسه و چین برای برگزاری دوره های مشترک آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و همینطور برگزاری دوره های کوتاه مدت به منظور مهارت افزایی اساتید، نیز صورت پذیرفته است که بلافاصله بعد از این اجلاس پیگیری لازم برای عملیاتی شدن آن صورت خواهد گرفت.

وی از سوی دیگر میزبانی اجلاس آسایهل در سال 2017 توسط واحد امارات در شهر دبی را عاملی برای ترغیب تمایل همکاری دانشگاه های معتبر دیگر خواند و آنرا موقعیتی ارزشمند برای تبادلات علمی و تکنولوژیکی واحدهای داخل کشور و با این دانشگاه ها دانست.

اجلاس آسایهل در سال 2016 به ریاست دکتر حمید میرزاده در مالزی برگزار خواهد شد.
















نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
جمیله حسین راحمی
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
بسیار خوشحالم برای حضور دانشگاه آزاد واحد امارات در این اجلاس

و به امید و آرزوی موفقیت در سال 2017 به میزبانی دانشگاه آزاد واحد امارات در دبی

تشکر فراوان از ریاست واحد دکتر شهریاری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین