کد خبر: ۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
غلامعلی حدادعادل ازجمله افرادی بود که دیروز به نشست دکتر سلام رفت و اظهار کرد: دکتر سلام شوخی را جدی نگرفته است برعکس بعضی‌ها که شوخی را جدی گرفته‌اند.
روز پنجشنبه نقاب مدعیان نقدناپذیر بودن دولت‌یازدهم از چهره افتاد و همگان شاهد سعه‌صدر پاستورنشینان با منتقدان خود بودند. تالار وزارت کشور یعنی وزارتخانه‌ای که قلب دولت است، به گروهی داده شد که قصد داشتند برنامه «دکتر سلام» را برگزار کنند، همان برنامه‌ای که انتقادات زیادی را طنزگونه روانه دولت و اصلاح‌طلبان می‌کند. برخی افرادی که در این مراسم حضور داشتند خود بارها تاکید می‌کردند که دولت تحمل منتقدان را ندارد اما پنجشنبه پاسخی برای این سوال نداشتند که چگونه همین دولت یکی از مهم‌ترین تالارهای دولتی خود را در اختیار منتقدان قرار داده است. آیا پاسخ این سوال جز اثبات بی‌اساس و غیرکارشناسی بودن اظهارات مدعیان نقدناپذیر بودن دولت است؟ دولت همواره از نقد شدن استقبال کرده و بارها به صورت علنی از سوی رئیس‌جمهور، معاونان و وزرای دولت بر لزوم انتقاد از دولت تاکید شده است اما برخی از مخالفان دولت که راهکاری برای نشان دادن ناراحتی خود از عملکرد دولت اعتدال ندارند با به راه انداختن موج کم‌تحملی دولت در برابر منتقدان درصدد هستند از میزان توجه و علاقه جامعه به این دولت کم کنند که ظاهرا موفقیتی هم حاصل نکرده‌اند. در همین برنامه «دکتر سلام» اعلام شد که از وزرا برای حضور در این مراسم دعوت شده که آنها نپذیرفته‌اند که این ادعا کمی ناصادقانه جلوه می‌کند چراکه بخشی از وزرا به همراه رئیس‌جمهور در تبریز حضور داشتند و احتمالا خستگی ناشی از آن سفر یا برنامه‌های مهم برای اداره کشور فرصت حضور در دکتر سلام را از آنها گرفت؛ از سوی دیگر لزومی ندارد وزرا مقید به حضور در تمام برنامه‌هایی باشند که از آنها دعوت شده است و سپری‌کردن وقت در مراسم‌های اینچنینی سوالی را در اذهان حامیان دولت پدید می‌آورد که مگر وزرا نباید به فکر حل مشکلات کشور باشند پس چرا وقت خود را صرف حضور در برنامه طنز مخالفان دولت می‌کنند. برخی وزرای سابق به وضوح اظهارات رئیس‌جمهور یازدهم را زیر سوال می‌بردند و برای آرامش دادن به حامیان شکست‌خورده خود در سال 92 می‌گفتند که توجهی به گله‌های رئیس دولت تدبیر و امید نداشته باشند!

  مهمانان تشکری نکردند

به‌رغم تمام ملاحظاتی که دولت روز پنجشنبه با منتقدان خود داشت اما آنها رسم سپاس و قدردانی را به جا نیاوردند و با در دست گرفتن پلاکاردها و مقواهایی که بر آنها نوشته بودند: «نگرانیم حاج حسن»، «فکت‌شیت من زیر درخت آلبالو گم شده»، «آبمیوه‌گیری فردو»، «آمریکا کدخدای جهان است باید با او مذاکره کنیم (بعضی‌ها)»، « دلاور هسته‌ای تعلیق نمی‌پذیرد» نشان دادند که حاضر به رفع دلواپسی‌های خود از طریق گفت‌وگو نیستند.

غلامعلی حدادعادل ازجمله افرادی بود که دیروز به نشست دکتر سلام رفت و اظهار کرد: دکتر سلام شوخی را جدی نگرفته است برعکس بعضی‌ها که شوخی را جدی گرفته‌اند. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: طنز سیاسی راه میانبری در انتقاد است و بسیاری از حرف‌ها را می‌توان به کوتاهی در قالب طنز گفت چراکه در غیراین صورت شاید مقاله‌های طولانی نیز بنویسیم اما مقصود برآورده نشود. حدادعادل با تأکید بر اینکه قدرت‌ها و دولت‌ها ادعای انتقادپذیری خود را با نشان دادن تحمل‌شان نسبت به طنز می‌توانند به اثبات برسانند، افزود: هیچ شوخی‌ای نیست که در آن یک شائبه‌ای از جدی وجود نداشته باشد و حتما در عمق هر شوخی یک حرف جدی وجود دارد مثل کاریکاتور که حکایت از یک واقعیت است. طنز می‌تواند به قدرت‌ها یادآوری کند که درست است آنها قدرت دارند و خیلی کارها می‌کنند اما هر کاری نمی‌توانند، بکنند. وی با تأکید بر اینکه طنز می‌تواند افکار عمومی جامعه را در برابر انحرافات حساس کند، تصریح کرد: در واقع می‌تواند حرف‌هایی نسبت به مسئولان بزند که اطرافیان آنها جرأت گفتن آن را ندارند.

  سوژه برای طنز فراوان است

سیدمحمد حسینی، وزیر سابق ارشاد هم گفت: «دکتر سلام» یکی از رویش‌های جدید در انقلاب است؛ وقتی ما از برخی ریزش‌هایی که بعد از انقلاب پیش آمده یا از خاطراتی که نقل می‌شود و ما را آزرده‌ می‌کند ناراحت و غمگین می‌شویم باید صبر کرده و خدا را به خاطر رویش‌های جدید انقلاب شکر کنیم. وی ضمن قدردانی از مسئولان و کارکنان خبرگزاری دانشجو برای برگزاری مراسم طنز «دکتر سلام» افزود: شما به کار خودتان ادامه بدهید و کاری نداشته باشید که به شما عناوینی مانند بی‌شناسنامه و بی‌سواد نسبت می‌دهند.

  باید حصار تنگ طنز را بشکنیم

رئیس سابق صداوسیما نیز اظهار کرد: یکی از طنزهای روزگار این است که بنده را برای سخنرانی دعوت کرده‌اند اما یک بار هم برنامه «دکتر سلام» را ندیده‌ام. سیدعزت‌ا... ضرغامی افزود: اوایل پس از پیروزی انقلاب شخصی که تازه به‌عنوان رئیس ورزش کشور انتخاب شده بود گفت که من نه ورزشکارم و نه ورزشکاران را دوست دارم، اما رئیس ورزش کشور شده‌ام. این هم یکی از طنزهای آن روزگار بود. سیدعزت‌ا... ضرغامی افزود: ما باید حصار تنگ طنزپردازی را که عده‌ای آن را محدود کرده‌اند شکسته و این حوزه را گسترده‌تر کنیم. مسئولین اخمو هم اهل شوخی هستند. وی با بیان اینکه یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌ام، ادامه داد: بنده یک عکس در این صفحه با سیدهادی خامنه‌ای (دبیرکل مجمع نیروهای خط امام) منتشر کرده‌ام که ایشان به شدت می‌خندد. این عکس البته مربوط به یک شوخی منشوری است.

  جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند

نماینده مردم تهران در مجلس هم ابراز کرد: سال گذشته با آقای کوثری و جمعی دیگر از دوستان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و سردار ایزدی طی سخنانی گفت که جمع ما از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا امروز در کنار یکدیگر بوده‌ و همچنان ادامه دارد. علیرضا زاکانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند قبل از انقلاب کار ساده بود، در دوران جنگ اوج سختی‌های ما بود، به‌گونه‌ای که ما از حداقل‌ها محروم بودیم، اما بدانید جنگ با همه سختی‌هایش که باید هزاران کتاب درباره آن نوشته شود در مقابل شرایط پیچیده فعلی هیچ است. اما بدانید به فضل الهی این انقلاب به پیروزی می‌رسد. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به فضل الهی انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد و هر کسی در این مسیر دچار انحراف و خستگی شود جوانان نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند. سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس هم گفت: در روزگاری که عده‌‌ای اسمش را امید و کذا گذاشته‌اند ما در جامعه شاهد ناامیدی و یأس هستیم. وی خاطرنشان کرد: عده‌ای هستند که در یکی، دو سال گذشته در داخل و خارج کشور برنامه‌ریزی کردند که خواب‌‌های آشفته دو مرتبه اتفاق بیفتد. قاسمی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءا... آقایان از مسیر انحرافی که می‌روند برگردند و به مسیر اصیل روح‌ا... و حزب‌ا... بپیوندند.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین