|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
تقی زاده اظهار داشت: برای تجهیز و آماده سازی خوابگاه های دانشجویی دست خیرین را می بوسیم چرا که دانشگاه ها در این زمینه بسیار مظلوم هستند و وضعیت اسکان دانشجویان مناسب نیست.
معاون پشتبانی و منابع انسانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: دولت در 2 سال گذشته در زمینه تاسیس خوابگاه های دانشجویی اقدامی انقلابی کرده است و اغلب پروژه هایی که از سال 84 تاکنون نیمه تمام مانده بود را تا مهرماه تحویل دانشگاه ها خواهد داد.

فردین تقی زاده روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون بر اساس شناسایی های صورت گرفته شده 255 هزار محل اسکان دانشجویی اعم از خوابگاه های ملکی، استیجاری و خودگران در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار دانشجو در نوبت پذیرش خوابگاه ها قرار دارند ، گفت: اگر بخواهیم به صورت استاندارد دانشجویان را اسکان دهیم؛ کمبود ظرفیت در خوابگاه ها قریب به ۱۰۰ هزار نفر افزایش می یابد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: طی پنج سال گذشته رشد کمی دانشجویان همراه با رشد کیفی صورت نگرفته است و بر همین اساس این مشکلات بروز می کند.

وی با بیان این جمله که وزارت علوم طرح رتبه بندی خوابگاه ها را در دستور کار دارد، ادامه داد: بیش از نیمی از خوابگاه های کشور قدمتی بیش از 15 سال دارند.

تقی زاده با اشاره بر اینکه اغلب دانشگاه ها نیز نتوانسته اند محل اسکان دانشجویان خود را به روز کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی خوابگاه ها موارد بهداشتی رعایت نمی شود و لوله های فاضلاب ها نیز پوسیده است.

وی این توضیح را نیز داد که دولت یازدهم با همکاری سازمان مدیریت، برنامه ریزی و بودجه اهتمام ویژه ای برای مرمت و بازسازی خوابگاه های کشور دارد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: باید در شرایط کنونی تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی برای فعالیت در این زمینه ارائه شود که متاسفانه تاکنون در این زمینه اقدامات مناسب و مطلوبی صورت نگرفته است.

تقی زاده اظهار داشت: برای تجهیز و آماده سازی خوابگاه های دانشجویی دست خیرین را می بوسیم چرا که دانشگاه ها در این زمینه بسیار مظلوم هستند و وضعیت اسکان دانشجویان مناسب نیست.

وی یادآور شد: دولت پروژه هایی را که از سال 84 کلنگ زده شده بود اما تاکنون نیمه کاره رها شده بودند را در دستور کار قرار داده و به امید خدا اغلب آنان تا مهرماه در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین