|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
شعار اجلاس آسایهل «چشم انداز 2020، همکاری های بین المللی و منطقه ای در پژوهش، برنامه درسی و تجربه دانشجویی» است.
پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا « آسایهل 2015» روز شنبه در شهر اصفهان آغاز بکار کرد.

 از مجموع 197 واحد دانشگاهی دنیا عضو انجمن آسایهل، یکصد رییس دانشگاه و معاونان به همراه 20 نفر از سفیران و نمایندگان دیپلماتیک برخی کشورها در این اجلاس حضور دارند.

انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا (ASAIHL) در سال 1956 به ابتکار روسای هشت دانشگاه دولتی جنوب شرقی آسیا و بعنوان یک سازمان غیر دولتی در بانکوک تاسیس شد و دانشگاه آزاد اسلامی از کشور ایران، عضو این انجمن است.

شعار اجلاس آسایهل «چشم انداز 2020، همکاری های بین المللی و منطقه ای در پژوهش، برنامه درسی و تجربه دانشجویی» است.

محورهای این اجلاس نیز همکاری در تحقیقات، انتقال دانش و سرمایه گذاری، برگزاری دوره های مشترک و دانشجویان، مسائل ارزی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی است.

ارائه 40 مقاله در قالب گزارش کار نمایندگان کشورهای مختلف از وضعیت آموزش عالی کشور خود و انعقاد چند تفاهمنامه با کشورهای حاضر از جمله برنامه های اصلی این اجلاس است.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی جمعه شب در جلسه هیات مدیره انجمن آسایهل در اصفهان گفت: این انجمن یکی از بزرگترین انجمن های جنوب شرق آسیاست که حدود 22 کشور و 196دانشگاه عضو آن هستند.

سید جواد نگجی افزود: از 22 کشور 15 کشور از آسیا و بقیه از آمریکای شمالی و اروپا هستند.

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این اجلاس ظرفیت زیادی دارد، گفت: ما با 400 واحد دانشگاهی آزاد در کشور می توانیم برای پژوهش بین المللی با آنها رایزنی کنیم.

نگجی افزود: دانشگاه های معتبری از کشورهای چین، کره، سنگاپور، فرانسه، بلژیک، فرانسه و انگلستان در این اجلاس حضور دارند که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

این اجلاس از سوی معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد آکسفورد برگزار می شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز میزبان آن است.

هدف انجمن آسایهل کمک به دانشگاه های عضو به منظور تقویت، ارتقاء و رسیدن آنها به نقطه تمایز بین المللی در آموزش، پژوهش و خدمات عمومی در بخش آموزش عالی است. برخی از اهداف و خدمات آسایهل شامل فراهم کردن فرصت و نشست های منظم برای توسعه علمی و دانشگاهی، کمک به موسسات عضو برای استخدام هیات علمی و کارکنان، تبادل استاد و دانشجو و توسعه همکاری در پروژه های خاص و تقویت ارتباط با نهادهای منطقه ای و بین المللی است.

دانشگاه آزاد اسلامی دارای حدود 400 واحد دانشگاهی در 32 استان با یک میلیون و 300هزار دانشجو است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیش از 22 هزار دانشجو دارد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین