|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
«شی جین پینگ» در سخنانش که از تلویزیون مرکزی چین پخش می شد، خاطر نشان کرد که مذهب نباید تحت نفوذ خارجی تغذیه شده و یا خط بگیرد بلکه باید بر اساس همکاری با قانون به توسعه آن مساعدت کرد.
رییس جمهوری خلق چین که کشورش تحت حاکمیت حزب کمونیست قرار دارد در اظهار نظری قابل تامل اعلام کرد که هر جامعه و کشوری برای پیشرفت به مذهب نیاز دارد و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

«شی جین پینگ» در سخنانش که از تلویزیون مرکزی چین پخش می شد، خاطر نشان کرد که مذهب نباید تحت نفوذ خارجی تغذیه شده و یا خط بگیرد بلکه باید بر اساس همکاری با قانون به توسعه آن مساعدت کرد.

وی گفت که جامعه چین مانند دیگر جوامع به مذهب نیاز دارد و ما باید کاری کنیم که از مذهب به عنوان یک رکن اساسی برای توسعه اجتماعی و پیشرفت عرصه های دیگر استفاده شود.

وی افزود: همه گروه های مذهبی باید آزادانه فعالیت های خود را انجام دهند و بر اساس قانون و در هماهنگی با دولت و کشور به رشد جامعه کمک کنند.

وی این سخنان را در اجلاس گروه های غیر حزب حاکم کمونیست عنوان می کرد و با بازتاب های زیادی در محافل خبری همراه شد.

دولت چین در دو دهه گذشته بارها نسبت به نفوذ خارجی در کشور با سوء استفاده از مذهب هشدار داده است.

رسانه های گروهی چین با انتشار اظهارات رهبر این کشور گزارش کرده اند که مخالفان دولت چین با سوء استفاده از عامل «مذهب» در سین کیانگ و تبت به فعالیت های استقلال طلبانه دامن زده و باعث شورش شده اند.

به همین سبب رئیس جمهور چین خواستار آن شده است که گروه های مذهبی خود را از نفوذ بیگانگان خارج کرده و بر اساس قانون چین فعالیت کنند.

بنابر این گزارش ها، چین بر این باور است که در سین کیانگ با سوء استفاده از اسلام و در تبت با استفاده ابزاری از بودیسم دشمنان این کشور به دنبال براندازی هستند.

همزمان نگرانی ها در حزب حاکم چین از کاهش اعتماد و وفاداری به حزب کمونیست افزایش یافته و گرایش های مذهبی در کشور بیشتر شده است.

رسانه های گروهی چین در روزهای اخیر گزارش های مشروحی در باره توسعه اسلام در این کشور منتشر کرده و دین اسلام را دین صلح و آشتی معرفی کرده اند.

پخش تصاویر مربوط به فعالیت های دینی در مناطق مسلمان نشین و انتشار عکس مساجد و روحانیون چینی در نواحی مختلف از تازه ترین فعالیت های رسانه ای در چین است که کم سابقه است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین