|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
واعظی افزود: این وزارتخانه به سهم خود در تحقق قطب آی تی کشور کمک زیادی خواهد کرد به شرط آنکه بسترهای لازم آن فراهم شود و در این میان بازیگران اصلی بخش خصوصی هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم به ویژه رییس جمهوری بر این اعتقاد است که بدون حضور بخش خصوصی دولت موفق نمی شود.

محمود واعظی روز پنجشنبه در دیدار با شماری از مسوولان استان زنجان با اشاره به اینکه ممکن است این سخنان برای عده ای تازگی نداشته باشد چراکه همه دولت های گذشته نیز آن را بیان کرده اند، افزود: دولت یازدهم به طور جدی این باور را دارد که توسعه کشور با مشارکت مردم امکان پذیر است.

وی یادآوری کرد: توسعه کشور توسط همه افراد و کسانی که به کشور، استان و شهر خود احساس تعلق دارند و مسوولیتی را بر عهده می گیرند تحقق می یابد.

واعظی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی دولت این است که بتواند در سال جاری رونق در بخش اقتصاد ایجاد و اشتغالزایی بیشتر را فراهم کند، تصریح کرد: این در حالی است که بخش ارتباطات و فناوری فارغ التحصیلان زیادی دارد از طرفی هم جوانان بسیار با استعدادی وجود دارند که می توانند کارهای مهمی را برای کشور انجام دهند.

وی اظهار کرد: در بازدید از کشورهای مختلف این موضوع رصد شد که مدیریت و پژوهش شرکت های بزرگ را جوانان نخبه ایرانی برعهده دارند و توفیقات زیادی را کسب کرده اند و چرا نباید این فضا و فرصت در ایران فراهم شود که تحقق آن موجب خیر و برکت برای کشور خواهد بود.



** ایجاد اشتغال دانش محور در حوزه ارتباطات و فناوری

واعظی با بیان اینکه این وزارتخانه بر ایجاد اشتغال دانش محور تاکید دارد ادامه داد: حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات حوزه اشتغال محور بوده و بر این اساس علاقه مندان می توانند شرکت های اقماری را در این حوزه تشکیل دهند که حمایت های مربوطه نیز از آنها انجام می شود.

وی واسپاری امور به استانها و حمایت از شرکت های فعال درحوزه ارتباطات وفناوری از طریق وام وجوه اداره شده را از برنامه های دیگر این وزارتخانه در سال جار ی بیان کرد.

** شتاب بخشی در صدور مجوزهای لازم درشهرک آی زنجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه درسفر استانی رییس جمهوری به زنجان یک بسته بسیار سنگینی بر دوش استان و وزارت ارتباطات، صنایع و نیرو گذاشته شد، ابراز کرد: رییس جمهوری اعلام کردند زنجان باید به قطب برق، الکترونیک و آی تی کشور تبدیل شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی و جلسات متعددی برای تحقق این امر انجام شده و وقت آن رسیده است که بیشتر به کارهای علمی در این زمینه پرداخته شود.

واعظی افزود: این وزارتخانه به سهم خود در تحقق قطب آی تی کشور کمک زیادی خواهد کرد به شرط آنکه بسترهای لازم آن فراهم شود و در این میان بازیگران اصلی بخش خصوصی هستند.

در سفر استانی رییس جمهوری به زنجان که سی ام مهر سال گذشته انجام شد 73 طرح به تصویب رسید که تبدیل شدن زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی کشور از جمله مهمترین این طرح ها محسوب می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین