|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
قنبری با تاکید بر اینکه به هرحال این وقفه چندین ساله در روابط تجاری باید برداشته شود، گفت: اکنون که قرار است به طور رسمی به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران وارد این کشور شویم بهتر است که ارتباط با شرکت ها با مطالعه بیشتری صورت گیرد.
همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران و نمایشگاه "Made in Iran " قرار است شهریور امسال با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی ایران و کانادا در کانادا برگزار شود.

 هومن حاجی پور - مدیرکل امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران - در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری این همایش گفت: در فضای کنونی کشور، اتاق بازرگانی به دنبال آن است که در رویدادهای بین المللی موثر برای بخش خصوصی مشارکت فعال داشته باشد و در این راستا هم مذاکرات بسیار گسترده ای با فعالان اقتصادی کشورهای تاثیرگذار جهانی شروع شده است.

وی افزود: ر جریان این همایش و نمایشگاه جانبی آن که با حمایت اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود، بخش خصوصی در واقع متولی برقراری رابطه با کشوری شده که پیش از این روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با ایران نداشته و با توجه به ضرورت توجه به سرمایه گذاری ها در پساتحریم وباتوجه به ظرفیت بسیار وسیعی که بازار این کشور برای جذب محصولات ایرانی دارد، اهمیت برگزاری این نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران را دوچندان کرده است.

در ادامه محمدجواد قنبری - معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران - نیز با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در نمایشگاه های داخلی با افزایش 100 درصدی و از جهت حضور کشورهای خارجی با افزایش 200 درصدی مواجه بوده ایم، گفت: کشورهای کانادا، آمریکا و آلمان قطب های مهم نمایشگاهی جهان هستند و ما باید بتوانیم از ظرفیت نمایشگاه ها به خوبی استفاده کنیم.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ضمن تاکید بر استقبال از شکسته شدن سدها در برابر روابط اقتصادی ایران و کانادا و احیای روابط گذشته بعد از گذشت سالها با آمریکای شمالی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان متولی بخش خصوصی که به دنبال برقراری و احیای روابط اقتصادی با کشورهای جهان به خصوص حوزه آمریکاست، می تواند راهی باز کند که بتوان با نگاهی بهتر وارد این قضیه شد و این رابطه تجاری را مستحکم کرد.

قنبری با تاکید بر اینکه به هرحال این وقفه چندین ساله در روابط تجاری باید برداشته شود، گفت: اکنون که قرار است به طور رسمی به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران وارد این کشور شویم بهتر است که ارتباط با شرکت ها با مطالعه بیشتری صورت گیرد. با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته جهت برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران در کنار نمایشگاه "Made in Iran" با ارتباط خوبی که با اتاق کانادا برقرار شده می توان به شروعی خوب در برقراری روابط تجاری میان دو کشور امیدوار بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین