کد خبر: ۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
عضو جنبش انصارالله یمن گفت: استعفای منصور هادی به دست خودش نبود بلکه جریان آمریکایی – صهیونیستی او را وادار به استعفا کرد و پروژه این جریان این بود که جنگ داخلی بین قبایل یمن وجود داشته باشد.
عضو جنبش انصار الله یمن گفت: این جنبش هیچ تمایلی برای حضور در نشست ریاض ندارد و عربستان را دشمن خود می داند.

 سید زیاد روز دوشنبه در نشست تخصصی بررسی آثار و پیامدهای حمله آل سعود به یمن که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، افزود: در نشست ریاض کسی نییست که بگوید من نماینده مردم یمن هستم و در واقع هدف این نشست تبدیل یمن به چند دولت کوچک است.

عضو جنبش انصارالله یمن با بیان این که ما مخالف برگزاری نشست ریاض هستیم، یادآور شد: عربستان را دشمن خود می دانیم و برگزاری نشست برای حل بحران یمن را در یک کشور غیردشمن می پذیریم.

زیاد اظهارداشت: یقین داریم که مردم یمن در این جنگ پیروز خواهند شد و دشمنان منطقه را از بین خواهند برد.

وی همچنین ضمن تشکر از حمایت ها و پیشتبانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بجز ایران هیچ کشوری نیست که از مردم یمن دفاع کند و این نقطه امیدی برای مردم این کشور است.

عضو جنبش انصارالله یمن در تشریح انقلاب یمن گفت: انقلاب یمن از آنجا شروع شد که درخواست های مردم از سوی حکومت اجابت نمی شد و مردم خواستار مشارکت در حکومت را داشتند.

زیاد با بیان این که انقلاب یمن به جهتی رفت که به دست منصور هادی و اطرافیانش افتاد، افزود: عربستان همیشه به دنبال خنثی کردن انقلاب یمن بود و از انواع فکرها و مکرها استفاده می شود که انقلاب یمن را تغییر دهد تا به آنچه مدنظرش است دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان حکومت مستقلی در یمن را نمی پذیرفت و نمی خواست دولت مردمی در این کشور حاکم شود لذا به دنبال ایجاد هرج و مرج در یمن بود تا بتواند آن را اداره کند اما چون موفق به این کار نشد دست به کارهای دیگر زد.

عضو جنبش انصارالله یمن گفت: استعفای منصور هادی به دست خودش نبود بلکه جریان آمریکایی – صهیونیستی او را وادار به استعفا کرد و پروژه این جریان این بود که جنگ داخلی بین قبایل یمن وجود داشته باشد.

زیاد اظهارداشت: آنها به محض این که مشاهد کردند انقلاب یمن در حال به نتیجه رسیدن است و انصارالله امور را بدست گرفته، کار را به جایی رساندند که منصور هادی را به عربستان بکشانند و یک جنگ را آغاز کنند.

نشست سه روزه برای پایان دادن به درگیری ها در یمن روز یکشنبه در ریاض پایتخت

عربستان ،بدون حضور نماینده ای از شیعیان حوثی آغاز به کار کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین