کد خبر: ۴۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
تروریست های القاعده با حمله به خودروی نظامی انصارالله در شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن نیز یک نفر از این نیروها را کشتند.
گروه تروریستی انصار الشریعه شاخه القاعده در یمن اعلام کرد که در دو حمله جداگانه به نیروهای جنبش انصار الله در استان شبوه در جنوب این کشور، 32نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری یمن الان، گروه تروریستی انصار الشریعه دیشب (یکشنبه شب) در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که این گروه تروریست ها جمعه گذشته با حمله به مواضع انصارالله در شهر عتق مرکز استان شبوه 21 نفر از اعضای این جنبش را کشته است .

این گروه تروریستی افزود: در حمله شنبه گذشته به خودروهای نظامی انصار الله در منطقه نصاب در استان شبوه نیز 10 نفر از نیروهای جنبش انصار الله را به قتل رسیده اند.

تروریست های القاعده با حمله به خودروی نظامی انصارالله در شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن نیز یک نفر از این نیروها را کشتند.

تاکنون منابع مستقل و جنبش انصارالله یمن این ادعای تروریستهای القاعده را تایید نکرده اند.

در حالی که جنبش انصارالله از یک سو در چندین شهر با مزدوران طرفدار عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن درگیر است و از سوی دیگر با بحران کمبود آب ، برق و انرژی ناشی از بمباران های وحشیانه عربستانی مواجه است، گروه تروریستی القاعده مساحت گسترده ای از جنوب این کشور را به کنترل خود درآورده است.

تجاوز هوایی عربستان به یمن فرصتی برای گروه تروریستی القاعده جهت گسترش مناطق تحت نفوذ خود در یمن فراهم کرده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری نماید .


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین