|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
ربیعی با بیان آنکه با پخش کردن پول میان مردم مخالف هستیم زیرا این امر مخالف اقتصاد مقاومتی است، افزود: توزیع پول مشکلات اقتصادی را حل نمی کند لذا باید به غیر از توزیع پول، در بخش های مختلف اقتصادی تحول ایجاد کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه ایران شایسته سهم بیشتری از توسعه است، افزود: رشد و توسعه کنونی حق جامعه ایران نیست.

 علی ربیعی روز دوشنبه در مراسم هشتمین همایش ملی بهره وری در مجموعه تلاش، افزود: همایش امروز برای توجه دولت به تعاونی ها به عنوان یک راهبرد محسوب می شود.

وی این همایش را یک کارگاه آموزشی در حوزه تعاون، بهره وری، بررسی صورت مساله و راهکارهای کوتاه و میان مدت ذکر و تصریح کرد: در باره هر دو مقوله بهره وری و تعاون، زیاد صحبت اما کمتر به آنها پرداخته شده در حالیکه هر کس به رشد و توسعه ایران علاقمند است، بر توجه بیشتر به موضوع بهره وری تاکید دارد.

وزیر تعاون، کار وو رفاه اجتماعی؛ اقتصاد کشور را نیازمند رشد 8 درصدی دانست و افزود: باید این رشد سالها مورد تجربه قرار گیرد و در صورتی که رشد اقتصادی رخ ندهد با مشکلات بیشتری در اجرا مواجه خواهیم شد.

وی با بیان آنکه سال گذشته رشد اقتصاد 3 درصدی داشتیم، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری به رشد 5 درصدی برسیم چرا که ایجاد 800 هزار فرصت شغلی تنها در سایه تحقق رشد اقتصادی 7 تا 8 درصدی عملی خواهد شد.

ربیعی تاکید کرد: البته رشدی که در سالهای اول بعد از رکود صورت می گیرد، نمی تواند ظرفیت های خالی را پر کند و این رشد بیشتر در بخش های سرمایه بر رخ می دهد.

وزیر کار با تاکید بر اینکه مسیر اشتغال از راه تعاونی ها می گذرد، افزود: مطالعه ای که در مورد کشورهای تازه صنعتی شده صورت گرفته بیانگر آن است که حدود 50 درصد رشد اقتصادی از طریق بهره وری تحقق یافته است.

ربیعی با بیان آنکه با پخش کردن پول میان مردم مخالف هستیم زیرا این امر مخالف اقتصاد مقاومتی است، افزود: توزیع پول مشکلات اقتصادی را حل نمی کند لذا باید به غیر از توزیع پول، در بخش های مختلف اقتصادی تحول ایجاد کرد.

وی درباره برکات دوران دفاع هشت ساله، گفت: این جنگ برکت های بسیاری برای ما به همراه داشت زیرا هژمونی جنگ باعث تشکیل نسلی جدید شد اما نتوانستیم آن را نهادینه کنیم البته اگر تحریم ها هم بدون توزیع پول بود، قادر بودیم تغییرات بنیادی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

به گفته ربیعی؛ سرمایه گذاری ها راه حل برون رفت نیست بلکه ما به اصلاح ساختارهای مدیریتی و نوآوری نیاز داریم که می تواند جایگزین پول در زمانی که کم است، شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین