|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
وی با اشاره به اینکه با افتتاح این ایستگاه ظرفیت حمل و نقل منطقه شش افزایش می یابد گفت: خط سه مترو تهران در اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی و کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه شش تهران از آماده سازی ایستگاه مترو میدان جهاد خبر داد و گفت که این ایستگاه فردا دوشنبه به بهره برداری می رسد.

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدباقر اسدی افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز این ایستگاه مانند پله های برقی، تاسیسات ایمنی و خدماتی نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این ایستگاه ظرفیت حمل و نقل منطقه شش افزایش می یابد گفت: خط سه مترو تهران در اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی و کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: این خط با عبور از نقاط پر ترافیک پایتخت مانند میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان ولیعصر (عج)، میدان فاطمی، ایستگاه های در حال ساخت شمالی و تقاطع با خطوط یک، چهار، شش و هفت مترو نقش مهمی در جابجایی مسافران شهر تهران دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه شش گفت: هم اکنون ایستگاه های شهید بهشتی و میرزای شیرازی نیز در حال ساخت است که پس از تکمیل زیرساخت های آن به مجموع ایستگاه های مترو منطقه شش افزوده خواهد شد.

خط سه مترو تهران به طول 37 کیلومتر بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق وصل می کند.

به گفته ی وی در ایستگاه میدان جهاد با زیربنای 12 هزار مترمربع، 64 هزار متر معکب خاکبرداری و پنج هزار تن میلگرد استفاده شده است.

اسدی افزود: طول سکوی این ایستگاه 160 متر بوده و با دسترسی به دو سمت خیابان ولی عصر (عج) افتتاح می شوداین خط از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق تهران آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان در جنوب غرب ادامه دارد.

با توجه به استقرار بسیاری از موسسات ،شرکت ها و دستگاه های اجرایی بویژه وزارت کشور در منطقه راه اندازی این ایستگاه از اهمیت خاصی برای کاهش ترافیک در این بخش از پایتخت برخورد ار است.

بنا به اظهار سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از این خط روزانه افزون بر یک میلیون نفر به آمار جابجایی مترو تهران افزوده شود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین