|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
همچنین این زمین لرزه باعث هجوم دوباره مردم به فضاهای باز و اردوگاه های شد چرا که بیشتر افرادی که از زمین لرزه دوم جان سالم به در بردند در فضای باز و چادرها سکنا گزیده بودند.
تعدادی از کودکان مبتلا به جذام در مرکز نگهداری بیماران در منطقه شانتی سواگریها در نزدیکی کاتماندو بعد از زمین لرزه مرگ بار این کشور ، همچنان در فضای باز و در چادرها بدون کمترین امکانات پزشکی و درمانی به حال خود رها شده اند.

مرکز شانتی سواگریها در ارتفاعات کاتماندو با 250 بیمار مبتلا به جزام مانند بسیاری از مناطق دیگر در نپال دسترسی به آن تنها از طریق یک جاده باریک میسر است که آن هم به دلیل زلزله غیر قابل استفاده شده است.



در یکی از چادر ها 17 کودک جذامی نگهداری می شود که به علت وضعیت جسمانی شان و پیشرفته بودن بیماری،مجبورند که با بیماری و مشکلات کنار بیایند.

دیپاک تیواری، یک از مسوولان این مرکز می گوید: ما مجبوریم پس از زلزله در فضای باز زندگی کنیم زیرا به ساختمان مرکز نگهداری بیماران جذامی به شدت آسیب وارد شده و هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد.

به گفته وی بسیاری از بیماران جذامی و به خصوص کودکان بسیار ناتوان ،نیازمند توجه و رسیدگی ویژه هستند ولی هیچ توجهی به این افراد نمی شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه هر روز تعدادی داوطلب برای بازی با کودکان به این مرکز می آیند ولی این بچه ها با بیماری های لاعلاج احساس می کنند که فراموش شده اند، تصوری که با واقعیت فاصله چندانی ندارد.

دیپاک تیواری با بعض می گوید که با نزدیک شدن به فصل باران های موسمی معلوم نیست کودکان بیمار با نداشتن سرپناه در نقطه ای دور افتاده و بدون امکانات پزشکی چگونه دوام خواهند آورد.

به گفته وی، میزان خرابی ها در کاتماندو و نپال به قدری زیادی است که کسی به فکر ساختن سرپناه برای کودکان بیمار نیست چرا که صدای این افراد به جایی نمی رسد.

مسوولان مرکز نگهداری بیماران جذامی از دولت نپال خواستند که هرچه زودتر نسبت به امداد رسانی و بازسازی مرکز مراقبت از بیماری های جذامی اقدام کند.

نیرج یکی دیگر از مربیان این مرکز اظهار می دارد: عملکرد ضعیف دولت در زمین لرزه نپال باعث شده که کودکان و مسوولان این مرکز امیدی به تعمیر و نوسازی مرکز نگهداری کودکان جذامی نداشته باشند و آینده ای نامعلوم درپیش این کودکان قرار دارد.

مردم نپال بعد از زمین لرزه پنجم اردیبهشت که باعث جان باختن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن 17 هزار نفر شد کم کم درحال بازگشت به زندگی عادی بودند که زمین لرزه جدید همه امید آنان را بر سرشان آوار کرد.

سخنگوی وزارت کشور نپال اعلام کرد: زمین لرزه روز سه شنبه این کشور تاکنون 117 کشته و بیش از دو هزار و 760 زخمی برجای گذاشته است.

شدت زمین لرزه روز سه شنبه 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین اعلام شد.

به گفته مقامات نپال، براثر زمین لرزه جدید نپال بسیاری از زیرساخت های این کشور باردیگر تخریب شده است.

در زمین لرزه جدید نپال بار دیگر همانند زمین لرزه نخست بیمارستان ها مملو از مجروحان شد به گونه ای که تعدادی از بیماران در فضای باز و در حیات بیمارستان ها بستری شدند.

همچنین این زمین لرزه باعث هجوم دوباره مردم به فضاهای باز و اردوگاه های شد چرا که بیشتر افرادی که از زمین لرزه دوم جان سالم به در بردند در فضای باز و چادرها سکنا گزیده بودند.

به گفته مقامات نپال، تمامی مدارس این کشور که به دنبال زمین لرزه پنجم اردیبهشت تعطیل شده بود و قرار بود در چند روز آینده بازگشایی شود تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهد بود.

در زمین لرزه سه هفته گذشته بیش از 25 هزار مدرسه به کلی ویران شد و حدود یک میلیون دانش آموز به این زودی ها مکانی برای تحصیل ندارند.

نخست وزیر نپال پیش از این اعلام کرده بود که بازسازی زیرساخت ها و ساختمان های دولتی که براثر زمین لرزه تخریب شده اند دو سال طول خواهد کشید.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین