|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
به اعتقاد این نمایندگان مخالف، بودجه جدید اختیارات ریاست جمهوری در برخی حوزه ها از جمله تعطیل کردن زندان گوانتانامو را محدود می کند.
کنگره آمریکا با وجود احتمال وتوی اوباما، بودجه جدید نظامی این کشور را که شامل محدودیت هایی برای کاخ سفید است به تصویب رساند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، بودجه ۶۱۲ میلیارد دلاری نظامی آمریکا برای سال مالی آتی با وجود مخالفت نمایندگان دموکرات به تصویب رسید.

به اعتقاد این نمایندگان مخالف، بودجه جدید اختیارات ریاست جمهوری در برخی حوزه ها از جمله تعطیل کردن زندان گوانتانامو را محدود می کند.

این بودجه با ۲۶۹ رای موافق در برابر ۱۵۱ رای مخالف به تصویب رسیده و تصویب کنندگان همچنین با اختصاص مبلغ ۸۹ میلیارد دلار بودجه فوری برای جنگ های احتمالی موافقت کردند.

در این بودجه علاوه برمجوز کمک های تسلیحاتی به نیروهای دولت اوکراین برای مقابله با مخالفان این کشور ومسلح کردن نیروهای کرد عراقی بدون نیاز به مجوز از طرف دولت مرکزی عراق، محدودیت هایی نیز در رابطه با تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو وانتقال زندانیان این بازداشتگاه گنجانده شده است.

دموکرات های آمریکایی به ویژه دررابطه با افزایش بودجه اختصاصی مربوط به جنگ های احتمالی با جمهوریخواهان مدافع این لایحه اختلاف نظرهای شدیدی دارند وافزایش این بودجه رادر تعارض با لایحه کنترل بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۱ وسقفی که به منظور مقابله با کسری بودجه دراین لایحه تعیین شده بود می دانند.

کارشناسان وناظران معتقدند که رییس جمهور آمریکا به احتمال زیاد این مصوبه را به خصوص به دلیل محدودیت هایی که در رابطه با تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو گنجانده شده وهمچنین موضوع کمک های تسلیحاتی به کردهای عراقی بدون مجوز وتایید دولت مرکزی این کشور وتو خواهد کرد.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین