|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۴۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
به گفته وی هم اکنون مسیر سلطه آمریکا و غرب بر مبنای خونریزی و زور است چرا که در ایدئولوژی حاکم بر آنها فطرت، دل، عشق، دوستی و مدارا وجود ندارد و محدوده معرفت شناسی غرب مبتنی بر جهان مادی است.
وزیر کشور گفت: امروز همه مسلمانان و مردم دنیا و در یک کلام بشریت از ظلم اسلام های ساختگی مطلع و منزجر هستند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام (ص) در جمع علمای شیعه و سنی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: اسلام های غیر اصیل و ساختگی و اسلام های تولید مراکز مطالعاتی، امنیتی و جاسوسی دشمن نظیر القاعده، طالبان، النصره و داعش در مسیر حق و عدالت بعثت، عشق و محبت قدم بر نمی دارند.

وی اظهار کرد: اینگونه اسلام ها آلوده به خرافات، فساد و انحرافات هستند و با شمشیر، خونریزی و کشتار جمعی می خواهند بشریت را به زعم خود به اوج خلوص و بندگی برسانند، در حالیکه اینگونه تفکرات در اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی (ص) وجود ندارد.

وزیر کشور گفت: ظلم هایی که امروز در منطقه چه در درون کشورها و چه یک کشور علیه کشور دیگر با بمباران و آتش و خون انجام می شود، با حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا، غرب و ائتلاف سرمستان قدرت و زور شکل گرفته است.

به گفته وی هم اکنون مسیر سلطه آمریکا و غرب بر مبنای خونریزی و زور است چرا که در ایدئولوژی حاکم بر آنها فطرت، دل، عشق، دوستی و مدارا وجود ندارد و محدوده معرفت شناسی غرب مبتنی بر جهان مادی است.

وی ادامه داد: خواست آنها انشقاق بین مسلمانان و استفاده از ظرفیت های مادی، فروش اسلحه، تشکیل قدرت و تسلط بر مناطق مسلمین است.

وزیر کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم با وحدت، همدلی، همزبانی، یکرنگی و یکدلی با محوریت بعثت، نبوت، معاد و توحید مسیر اسلام واقعی را طی کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران اسلامی منادی و پرچمدار اسلام واقعی است افزود: دشمنان ما نمی خواهند در این کشور وحدت باشد.

وی گفت: ملت ایران با عقلانیت و تجربه تاریخی و مبتنی بر وحدانیت و تحقق ارزش های دینی با هدایت رهبر معظم انقلاب مسیر بعثت را به لطف خداوند طی می کند.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم خرافه ها، زوائد،کاستی ها و ناهنجاری ها را در این مسیر اصلاح کنیم و با خلوص و در اوج بندگی، وظایف خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با دشمنانمان در همه عرصه ها مقابله و استقامت می کنیم افزود: ما اهل جنگ نیستیم اما اهل تسلیم هم نیستیم و بر گسترش ارزشهای دینی از طریق وحدت و انسجام تعهد داریم.

وی همچنین با اشاره به سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: پبامبر اکرم (ص) با تبلیغ ارزش های دینی در زمانی که شبه جزیره عربستان را ظلم و فساد فرا گرفته بود توانست اخلاق مداری، پرچم رحمت و رحمانیت و صلح و عشق را بر بلندای دل های عاشق به اهتزار درآورد.

وی ادامه داد: پیام بعثت اوج بندگی خدا است و بندگی خدا با زور و ستم امکان پذیر نیست بلکه بندگی خدا را باید در دل و تسلیم و اخلاص جستجو کرد.

به گفته وی، دل های جهانیان امروز تشنه محبت و عدالت و آزادی است و حربه هایی که آنان در واژه هایی مانند حقوق بشر و آزادی استفاده می کنند، بخش مجازی همین حقیقت است.

وزیر کشور افزود: ما اگر در مسیر خواست غرب و جهان بینی مادی حرکت کنیم و فکر کنیم که تحقق ارزش های الهی و دینی مبتنی بر زور و خشونت، جنگ و دلارهای کثیف امکان پذیر است باید بدانیم که در دام دشمن افتاده ایم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما باید قدرت، استقامت و مقاومت خود را با تشکیل امت واحده و قدرتی که دست خداوند پشت آن است شکل دهیم و با تسلط بر قلب ها و جان ها و مقابله با جهل و تعصب مسیر اسلام را باز کنیم.

همایش طلوع همدلی با حضور بیش از 600 نفر از علمای شیعه و سنی استان خراسان رضوی همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) به مدت یک روز در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین