|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۴۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
امینی همچنین بیان کرد: اگر شاخص‌ها و استانداردها در زمینه اعطای مجوز به سایت‌ها، نشریات و روزنامه‌های خبری به نسبت نیاز و جمعیت هر جامعه مشخص شود اتفاق خوبی است.
مدیرمسوول خبرگزاری «موج» درباره‌ی لزوم نظارت بیشتر بر اعطای مجوز به روزنامه‌ها، نشریات و سایت‌های خبری، بر دارا بودن شاخص‌های لازم برای دادن مجوز به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

محمودرضا امینی  در ادامه مطلب بالا خاطرنشان کرد: در ارتباط با دادن مجوزها چند مساله مهم وجود دارد؛ یکی از آن‌ها این است که به این نکته توجه کنیم که فضای افکار عمومی کشور کشش چه میزان رسانه‌ را دارد؟ یعنی به عنوان مثال اگر ما در کشور 75 میلیونی 5000 هفته نامه داشته باشیم یا به عنوان مثال 40 خبرگزاری داشته باشیم، باید در نظر بگیریم که این آمارها با یکدیگر تناسب داشته باشند.

او ادامه داد: از طرفی در بخش رسانه بعضا می‌بینیم که درخواست‌های زیادی بر اثر تمایلات سازمان‌ها، احزاب و برخی گروه‌ها شکل گرفته است و نهایتا دولت‌ها مدعی شده‌اند که با این اتفاق سرعت کارها را بالاتر برده‌اند؛ این در حالی است که این اتفاق به تنهایی کفایت نمی‌کند.

وی در ادامه همین مطلب تصریح کرد: به عنوان مثال ما نمی‌توانیم در یک دانشگاه یا مرکز تولیدی هر رشته یا هرگونه تولیدی را جای بدهیم؛ چراکه ظرفیت‌ها باید از قبل مشخص باشند؛ ضمن اینکه باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. به عنوان مثال ما می‌توانیم بگوییم از 20 خبرگزاری‌ که مجوز گرفته‌اند آیا شاخصه‌های لازم را داشته‌اند یا خیر؟؛ چراکه گاهی احساس می‌شود رسانه‌ها شاخص‌های حداقلی که شامل مکان مناسب، نیروی مناسب، ظرفیت‌های فنی مناسب و ... می‌شود را ندارند که به نظرم باید حتما در نظر گرفته شود.

این مدیر مسوول سپس گفت:‌ در این زمینه ما باید ابتدا مشخص کنیم که ویژگی‌های یک رسانه چیست؟ از طرفی دیگر یک اتفاقی که در دولت‌ها افتاده که قابل نقد هم هست این است که دولت‌ها همیشه بر این باورند که رسانه‌ها حامی آن‌ها نیستند؛ بر این اساس خودشان هم تلاش می‌کنند تا ایجاد رسانه کنند که همین امر یک نوع سهولتی را در اعطای مجوزها ایجاد می‌کند که از دید ما رسانه‌ای‌ها درست نیست، کما اینکه برخی از همین رسانه‌ها زمین می‌خورند که این نشان می‌دهند تناسب لازم را نداشته‌اند.

امینی همچنین بیان کرد: اگر شاخص‌ها و استانداردها در زمینه اعطای مجوز به سایت‌ها، نشریات و روزنامه‌های خبری به نسبت نیاز و جمعیت هر جامعه مشخص شود اتفاق خوبی است.

مدیر مسوول خبرگزاری «موج» در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا خطاب به معاونت مطبوعاتی گفت: معاونت مطبوعاتی در ارتباط با رسانه‌ها سیاست‌گذار نیست ولی بسترساز و حمایت‌گر است و قاعدتا ما هم انتظار داریم به این ماجراها توجه بیشتری داشته باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین