|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
شهردار تهران با تاکید براینکه نهاد شورا برخاسته از قانون اساسی و منویات حضرت امام(ره) است، گفت: اگر ما به این بخش به جد توجه کنیم یقین داشته باشید که نهاد شورا روز به روز بارورتر خواهد شد.
شهردار تهران گفت: در مسیری که کشور برای توسعه و پیشرفت انتخاب کرده است، راهی جز تقویت نهاد شوراها و مدیریت محلی وجود ندارد.

 محمدباقر قالیباف صبح پنجشنبه 24 اردیبهشت در پنجاه و یکمین اجلاسیه مجمع روسای شوراها و شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که در شیراز برگزار می‌شود، گفت: حرکت در مسیر تفکیک مدیریت‌های محلی و ملی اجتناب‌ ناپذیر است.

وی با تصریح اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که دولت به مسائل کلان ملی و بین‌المللی بپردازد و مسائل محلی به شوراها و شهرداری‌ها سپرده شود، گفت: اما یک نگرانی در این مسیر وجود دارد و آن اینکه خودمان خدای ناکرده با عمل و رفتارهایمان باعث تضعیف این نهاد مردمی شویم.

شهردار تهران با تاکید براینکه نهاد شورا برخاسته از قانون اساسی و منویات حضرت امام(ره) است، گفت: اگر ما به این بخش به جد توجه کنیم یقین داشته باشید که نهاد شورا روز به روز بارورتر خواهد شد.

قالیباف در عین‌حال گفت: همواره حرف از تمرکز زدایی و مدیریت یک‌پارچه شهری می‌زنیم، موضوعی که به‌حق است اما نباید از خطرات هم غافل شد

وی با اشاره به وجود بسیاری از موازی‌کاری‌ها و کارهای چندگانه در شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در شهرداری‌ها باید به کارآمد کردن و روزآمد کردن امور توجهی جدی داشته باشیم، باید به سمتی حرکت کنیم که اولویت‌های مردم به اولویت‌های شهرداری‌ها تبدیل شود نه اینکه اولویت‌های ما اصل قرار گیرد.

قالیباف با تصریح اینکه باید تلاش کنیم که دغدغه شهرداری‌ها همان دغدغه‌های مردم باشد، گفت: در شهرها نباید از محرومان غافل شد، از فقرا، نه کسانیکه داشتن خانه به‌عنوان یک نیازشان مطرح است، منظور از فقرا کسانی است که حتی برای تامین یک وعده غذا و ابتدایی‌ترین نیازهای درمانی با مشکل مواجه هستند.

شهردار تهران تاکید کرد که نباید در سایه کارهای توسعه‌ای از ضروری‌ترین وظایفه انسانی و اسلامی غفلت کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین