|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
مهدی یزدانی‌خُرّم در روز پنج‌شنبه 24 اردیبهشت از ساعت 13 تا 16 در غرفه‌ نشر چشمه حضور خواهد داشت و چاپ پنجم رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم» را برای مخاطبانش امضا و با آن‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.
برنامه حضور دو نویسنده در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد.

 جعفر مدرس صادقی امروز (چهارشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه) در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد و با مخاطبانش دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

نویسنده «گاوخونی»، «خاطرات اردی‌بهشت» و «روزنامه‌نویس» از ساعت 16 تا 18 در غرفه نشر مرکز در شبستان مصلا حضور خواهد داشت.

مدرس صادقی

***

مهدی یزدانی‌خُرّم در روز پنج‌شنبه 24 اردیبهشت از ساعت 13 تا 16 در غرفه‌ نشر چشمه حضور خواهد داشت و چاپ پنجم رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم» را برای مخاطبانش امضا و با آن‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

این رمان که دومین اثر داستانی او محسوب می‌شود روایت بیش از 70 نفر است در فاصله‌ زمانی بین شهریور 1320 تا 25 مرداد 1332 که اکثر این شخصیت‌ها دچار خشونت و مرگ می‌شوند.

به گفته نویسنده، در رمان ریتمی سریع و زبانی موجز به کار رفته و مملو از ارواح و شخصیت‌های بی‌نام است که به زمان معاصر نیز می‌رسند.

این رمان در سال قبل نامزد جایزه‌های مهرگان، واو، هفت اقلیم و بوشهر شد که از این میان دو جایزه‌ هفت اقلیم و بوشهر را به خود اختصاص داد و به گفته یزدانی‌خرم، ترجمه‌ آن به سه زبان ایتالیایی، انگلیسی و ترکی در دست انجام است.

این نویسنده به تازگی نوشتن رمان تازه‌اش با نام «خون» را تمام کرده و آن را به نشر یادشده سپرده است. او همچنین نگارش کتابی درباره‌ رضا براهنی را در دست دارد و دو ترجمه از سلین و رومن گاری که در آینده‌ نزدیک منتشر می‌شوند.

او علاوه بر نویسندگی و روزنامه‌نگاری سال‌هاست که دبیر بخش ادبیات داستانی ایرانی و خارجی نشر چشمه است. همچنین عضو شورای سردبیری مجله‌ تجربه و دبیر ادبیات و هنر ماهنامه‌ مهرنامه و هفته‌نامه‌ صداست.

مهدی یزدانی خرم

***

مجموعه داستان «چارگوش» نوشته داوود آجرلو به تازگی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

این نویسنده درباره کتابش می‌گوید: کتاب «چارگوش» داستانی دارد که گوش‌های یک و دو و سه و چار می‌گویند و داستان‌هایی که در گوش‌های مختلف می‌خوانیم. در گوش یک، 9 داستان می‌خوانیم که هم در زبان و هم در روایت به عینیت ادبیات داستانی پای‌بندند. در گوش دو اما 13 داستان می‌خوانیم که در آن‌ها زبان هنوز در ادبیت است ولی روایت به سطحی از انتزاع فروکاسته شده است. در گوش سه، تعداد داستان‌هایی که می‌خوانیم سه تاست؛ سه داستان که هم در روایت و هم در زبان عاری از ادبیت‌اند. در گوش چار، داستانی نمی‌خوانیم. گوش چار سفید است.

او می‌افزاید: «چارگوش» تعدادی شبه داستان است که سرگرم هم می‌کند، چارگوش را سه‌بار بیش‌تر نمی‌شود خواند، بار دوم که می‌خوانی شباهتی به چارگوش اول ندارد، و بار سوم دومی نیست، و بارِ چارمی در کار نیست. چارگوش داستان فرایند انتزاع در داستان است.

«چارگوش» در 88 صفحه در نشر افراز به چاپ رسیده است.

کتاب

***

مجموعه داستان «اتاق سابق من» نوشته بهنوش سقایی است.

به گفته نویسنده، این کتاب مجموعه‌ای از 16 داستان کوتاه است که هریک قصه‌ای مستقل دارند. موضوعات داستان‌ها عموما مسائل معمولی و عادی زندگی روزمره است با سبکی واقع‌گرا مگر در چند داستان مثل «زندگی عجیت خانم ابکس» و «فقط دماغت را بگیر و بپر تو حوض نقاشی» که رگه‌هایی از رئالیسم جادویی در آن‌ها به چشم می‌خورد. راوی داستان در بیش‌تر موارد اول شخص است که در کنار فرم قصه‌گویی و نوستالژی پنهان در اغلب قصه‌ها توانسته رابطه نزدیک‌تری با خواننده برقرار کند.

«اتاق سابق من» در انتشارات اتاق آبی به چاپ رسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین