|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۴۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
اين نمايندگان در گلايه‌هاي خود به هيات رييسه ابراز کردند که آقاي کريمي‌قدوسي به عنوان بيانيه، تذکر و يا نامه از آنها امضا گرفته و متاسفانه اين امضاها را پيوست طرح سه فوريتي کرده است.
مذاکرات هسته‌‌اي به روز خوش خود نزديک مي‌شود و قرار است تيم مذاکره کننده به تمامي‌مشکلات ناشي از تحريم‌ها و تهديدهايي که عليه ايران ايجاد مي‌شد، پايان دهد. اما گويا عده اي بنا ندارند شرايط امن و آرام بر کشور حاکم شود و با هر دستاويزي به دنبال حاشيه‌سازي هستند. يکي از اين موارد، تهيه طرح 3 فوريتي عليه مذاکرات هسته‌‌اي بود که جواد کريمي‌ قدوسي، نماينده مشهد و عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با زمينه‌سازي به دنبال تضعيف مذاکرات هسته‌اي و اشکال تراشي در روند آن بود. اگر چه کريمي‌قدوسي اعلام کرد اين طرح با امضاي نمايندگان به هيات رييسه تقديم شده است اما بسياري از نمايندگان نظر ديگري دارند و اعلام کرده اند که کريمي‌قدوسي با عنوان بيانيه از آنها امضا گرفته است. و اما محمدحسين فرهنگي، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي‌درباره طرح سه فوريتي که جواد کريمي‌قدوسي در اختيار رسانه‌ها قرار داده بود گفت: برخي نمايندگان نسبت به رفتار وي شکايت و گلايه خود را به هيات رييسه منتقل کردند.

محمد‌حسين فرهنگي به ايرنا گفت: اين نمايندگان در گلايه‌هاي خود به هيات رييسه ابراز کردند که آقاي کريمي‌قدوسي به عنوان بيانيه، تذکر و يا نامه از آنها امضا گرفته و متاسفانه اين امضاها را پيوست طرح سه فوريتي کرده است. حجت‌الله خدايي سوري نماينده سلسله و دلفان نيز گفت: طرحي که توسط کريمي‌قدوسي در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت جعلي است و به هيچ عنوان امضاهايي که جمع شده و به آن پيوست شده براي تهيه طرح سه فوريتي نبوده است.

وي گفت: امضايي که بنده کردم مربوط به نامه اي به رئيس‌جمهوري بود براي تقويت تيم هسته‌‌اي‌؛ تا اين تيم را تقويت کنيم و اگر نشد درمرحله بعد تهيه طرح دو فوريتي براي نظارت مجلس بر تيم مذاکره‌کننده هسته‌‌اي مطرح بود. وي ادامه داد: اين طرح سه فوريتي کذب محض است. سيد محمد بياتيان نماينده بيجار نيز اظهارداشت: نامه اي که امضا کرديم مربوط به اين بود که تذکري به رئيس‌جمهوري و دولت داده شود تا در سايه تهديد براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب مذاکره نکنيم. وي ادامه داد: من، آقايان بيگلري، نعمتي، ميرمحمدي و برخي ديگر از دوستان اين طرح سه فوريتي را امضا نکرديم و معترضيم چون در نامه اي که ما امضا کرديم به هيچ عنوان بحث سه فوريتي مطرح نبوده و امضاي خود را پس خواهيم گرفت.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: در اين نامه اي که توسط نمايندگان و از جمله بنده امضا شده به هيچ عنوان بحث سه فوريتي مطرح نبوده و اصلا طرحي نبوده که ما امضا کنيم بلکه فقط نامه اي به رئيس‌جمهور بود. وي تصريح کرد: من به عنوان يک عضو فراکسيون اصولگرايان معتقدم در شرايط فعلي اين کار به نظام ضربه مي‌زند و ما نبايد کاري را که کنگره آمريکا مي‌کند تکرار کنيم.

وي ادامه داد: وقتي رهبر معظم انقلاب اذن مي‌دهد که مذاکرات انجام شود قطعا ايشان هم بر آن نظارت خواهند کرد و مورد توجهشان خواهد بود اما به نظر ما طرح سه فوريتي الزامي‌ندارد چون کشور در حالت عادي است و کليت نظام و تماميت ارضي به خطر نيفتاده است که بخواهيم طرح سه فوريتي را در مجلس مطرح کنيم.

وي ادامه داد: اگر نياز باشد رهبر معظم انقلاب خودشان دستور خواهند داد که چه کاري بايد انجام شود ولي تاکنون ايشان مطلبي را در اين زمينه بيان نکردند. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: آقاي لاريجاني در جلسه فراکسيون رهروان عنوان کردند که موافق اقدامات شتابزده نيستند و قاطبه اعضاي فراکسيون اصولگرايان مجلس نيز با اين موضوع موافقند که نبايد وارد چنين مباحثي بشويم. عليرضا سليمي‌نماينده محلات و دليجان نيز گفت: به هيچ عنوان چنين طرحي وجود نداشته و من آن را امضا نکرده‌ام. وي ادامه داد: کريمي‌قدوسي کار نادرستي کرده که امضاي برخي ديگر از دوستان را پيوست طرح سه فوريتي کرده است. عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان کرد: پس از جلسه علني با حضور غلامعلي حدادعادل رييس فراکسيون اصولگرايان و برخي ديگر از دوستان گلايه شديدي را به کريمي‌قدوسي کرديم و به وي تاکيد کرديم که کار نادرستي انجام داده و امضاي خود را پس گرفتيم. همچنين سيدمحمدحسين ميرمحمدي عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌با انتقاد از اقدام جواد کريمي‌قدوسي گفت: درصورت شکايت نمايندگان از وي، موضوع در اين هيات مطرح و به آن به سرعت رسيدگي خواهد شد. وي اقدام جواد کريمي‌قدوسي را دور از شان نمايندگي دانست و اظهار داشت: متاسفانه امضاي اينجانب نيز که درباره طرح سه فوريتي نبود، به اين طرح پيوست شده و در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: در صورت شکايت نمايندگان به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان، اين موضوع به صورت ويژه و سريع رسيدگي خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین