|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
تامین امنیت تنها از سوی پلیس امکان پذیر نیست
کد خبر: ۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
معاون اجتماعی ناجا رصد درست فضای جامعه را امری موثر در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان برشمرد.
سردار سعید منتظرالمهدی در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تبریک ولادت امام رضا (ع)، گفت: حضرت امام رضا(ع) می فرمایند ایمان بر چهار رکن توکل برخدا، رضا به قضای خداوند، تسلیم خدا شدن و واگذار کردن کار ها به خداوند استوار است.

منتظر المهدی در تشریح رکن چهارم، اظهارکرد: یعنی باید تمام کارهایی را که انجام می دهیم بعد از تلاش، نتیجه آن را به خداوند لایزال بسپاریم و خداوند بر همه چیز آگاه است.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی چون با مردم سر و کار دارد باید به روز باشد، افزود: به روز بودن کارکنان نیروی انتظامی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر با مخاطب نتوانیم ارتباط برقرار کنیم، ماموریتهایمان انجام نخواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا به چگونگی برقراری ارتباط اشاره کرد و گفت: کارکنان معاونت اجتماعی باید از چگونگی برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموز، دانشجو، نخبگان و ... آگاه بوده و برای هر شرایطی باید آمادگی لازم را داشته باشند.

منتظر المهدی یکی از اصول علم ارتباطات را ضریب هوشی نامید و تصریح کرد: ضریب هوشی اکتسابی است و باید یاد بگیریم در موقعیت‌ها چگونه برخورد کنیم و از ابزار ارتباطات به نحو مطلوب استفاد کنیم.

معاون اجتماعی ناجا، مهیا شدن این شرایط را موجب باز شدن فرهنگ گفت و شنود دانست و اظهار داشت: در چنین شرایطی پلیس قابل اعتمادی خواهیم بود و مردم به سوی ما خواهند آمد.

تامین امنیت تنها از سوی پلیس امکان پذیر نیست


معاون اجتماعی ناجا، تامین امنیت به تنهایی توسط پلیس را امکان پذیر ندانسته و بر استفاده از سرمایه اصلی که مردم هستند، تاکید کرد.

منتظر المهدی در قسمت دیگری از سخنانش به رصد درست فضای جامعه اشاره کرد و گفت: اگر برآورد درستی از اتفاقات در جامعه داشته باشیم، مطمئنا در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان بسیار اثرگذار خواهیم بود.

وی معاونت اجتماعی را مانند چشم، دیدبان و گوش نیروی انتظامی دانست و اظهارکرد: دراجرای اوامر فرمانده ناجا، پلیس باید خوب ببیند و خوب بشنود تا بتواند شرایط را درست ارزیابی کند که تصمیم گیری و تصمیم سازی درست انجام شود.

منتظرالمهدی با اشاره به ایام هفته ناجا، خاطرنشان کرد: هفته ناجا را فرصتی طلایی برای ارائه عملکرد یک ساله نیروی انتظامی است و معاونت اجتماعی پل ارتباطی مردم با پلیس بوده و باید بتواند با مشارکت، از پلیس یک چهره خدمتگزار به مردم معرفی کند.

وی با اعلام اینکه نیروی انتظامی برای مردم کار بسیاری انجام می‌دهد، گفت: باید بتوانیم در هفته ناجا این فعالیت را درست به تصویر بکشیم.

معاون احتماعی ناجا انتظار مردم از پلیس را نشان از حجم کار نیروی انتظامی دانسته و اظهارداشت: مردم نیروی انتظامی را آخرین درمان دانسته و به آن رجوع می‌کنند.

برای رفع مشکلات اجتماعی باید اجتماعی برخورد کرد


منتظر المهدی تصریح کرد: پلیس بر این باور است که برای رفع مشکلات اجتماعی باید اجتماعی برخورد کرد و تلاش فراوانی صورت می‌گیرد که مشکلات انتظامی به صورت اجتماعی حل شود.

معاون اجتماعی ناجا به شعار امسال هفته ناجا با عنوان اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روز آمدی اشاره کرد و گفت: پلیس اجتماعی برای مردم پلیسی است که بتواند مشکلات، معضلات اجتماعی، انتظامی و امنیتی را احصاء کرده و درد را درک کرده و بعد برای آن درمان در نظر بگیرد.

منتظر المهدی با بیان اینکه پلیس اجتماعی پلیسی مطلوب برای مردم است، اظهارداشت: پلیس اجتماعی، پلیسی است که برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی از قدرت نرم یعنی مجاب سازی و از فرصت‌ها و پتانسیل‌های رسانه‌ای استفاده کرده و با مشکلات اجتماعی بر اساس اقناع سازی که جنبه نرم آن است، برخوردکند.

منتظر المهدی از دیگر مشخصه‌های پلیس را هوشمند بودن دانست و گفت: پلیس هوشمند، پلیسی است که برای مقابله با برهم زنندگان نظم، امنیت و آسایش مردم، خیلی مقتدر و چابک و زیرک برخورد می‌کند.

در تلاشیم که از پلیس هوشمند به پلیس فرا هوشمند برسیم

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ما در تلاش هستیم که از پلیس هوشمند به پلیس فرا هوشمند برسیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم، مشارکت نخبگان و پیشکسوتان و ساکنان عقل و خرد و اندیشه و ارتباط با آنها مهم بوده و باید خودمان به روز باشیم تا به سمت و سوی پلیس فرا هوشمند که مطلوب جامعه اسلامی و آرمانی است، پیش برویم.

به نوشته پلیس، وی با بیان اینکه لازمه جامعه سازی، خود سازی است، افزود: اگر ما بتوانیم خود را اصلاح کنیم گوشه‌ای از جامعه را ساخته‌ایم و باید بتوانیم با خدا ارتباط برقرار کنیم و بترسیم از عاقبت امر و توکل مان به خدا باشد که امید است با تلاش و استعانت از حضرت صاحب الزمان (عج) و شهداء اهداف خود را به پیش خواهیم برد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین