کد خبر: ۴۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
جهانگیری افزود: امروز هم قطعا به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که زبان استدلال ما زبان قوی‌ای بوده است. اگر آمریکا و غرب تحت فشار صهیونیست و برخی کشورهای منطقه قرار نگیرند حتما به توافق خوبی دست خواهیم یافت.
معاون اول رییس جمهور گفت:‌ اگر آمریکا و غرب تحت فشار صهیونیست و برخی کشورهای منطقه قرار نگیرند حتما به توافق خوبی دست خواهیم یافت.

 اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان یزد ضمن گرامیداشت ماه رجب و یاد شهید آیت الله صدوقی و فرزند ایشان آیت الله محمدعلی صدوقی نیز گفت: آیت الله محمدعلی صدوقی از دوستان بسیار خوب من بود و من سالی یکی، دوبار به شوق دیدار ایشان به یزد می‌آمدم. همچنین یاد آیت الله خاتمی و دختر بزرگ‌شان را گرامی می‌دارم و برای خانواده ایشان از خداوند توفیق می‌طلبم.

وی با اشاره به مساله هسته‌ای گفت: فکر می‌کنم به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور باید برای حل و فصل این مساله و ثبات حقوق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های ظالمانه وارد گفت‌وگو می‌شدیم. تصور ما و رییس جمهور محترم از اول این بود که باید مشکلات پیش روی ایران را با گفت‌وگو رفع کنیم.

جهانگیری افزود: امروز هم قطعا به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که زبان استدلال ما زبان قوی‌ای بوده است. اگر آمریکا و غرب تحت فشار صهیونیست و برخی کشورهای منطقه قرار نگیرند حتما به توافق خوبی دست خواهیم یافت.

وی گفت: نتیجه این توافق که حتما با درنظر گرفتن خطوط قرمز مدنظر رهبر انقلاب باید باشد، این است که تحریم‌ها برداشته خواهند شد و اگر به هر دلیلی آمریکا و غرب تحت فشار صهیونیست از توافق عقب نشینی کنند در دنیا شکست خواهند خورد و ترک ایجاد شده در تحریم‌ها قابل بازگشت نیست.

جهانگیری گفت: بعد از توافق و لغو تحریم‌ها نباید اجازه بدهیم بی جهت به مطالبات دامن زده و توقعات بیجا ایجاد شود.

وی افزود: البته شرایط ایران به گونه‌ای است که شرکت های خارجی برای ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در کشور ما هجوم خواهند آورد ولی ما حتما باید کنترل و دقت کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما در این زمینه برنامه‌ریزی داریم ادامه داد: ما به هیچ وجه بازار ایران را به بهانه لغو تحریم در اختیار غرب قرار نمی‌دهیم و اجازه نخواهیم داد تولید داخلی ایران مانند آن‌چه که در زمان وجود درآمدهای نفتی اتفاق افتاد، یک بار دیگر زمین‌گیر شود.

ادامه دارد...
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین