کد خبر: ۴۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
مشاور سازمان خصوصي‌سازي گفت: به طور قطع مزايده چهارم براي واگذاري سرخابي‌ها پرشورتر برگزار خواهد شد.
مشاور سازمان خصوصي‌سازي گفت: به طور قطع مزايده چهارم براي واگذاري سرخابي‌ها پرشورتر برگزار خواهد شد.

سيد جعفر سبحاني در خصوص مزايده چهارم براي واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي و شرايط آن اظهار داشت: تا پايان روز 28 ارديبهشت نمي‌توانيم تعداد پاکت‌هايي که براي خريد استقلال و پرسپوليس رسيده است را اعلام کنيم و اين موضوع از خطوط قرمز ما محسوب مي‌شود.در واقع قرار نيست کسي از تعداد و کساني که قرار است در مزايده شرکت کنند مطلع شود.

وي ادامه داد:‌ با اين حال ما حدس مي‌زنيم با توجه به مذاکرات زيادي که صورت گرفته مزايده چهارم پرشورتر از مزايده سوم برگزار شود. در مزايده سوم بسياري از موارد مشخص نبود اما در مزايده چهارم حداقل مي‌دانيم دو شرکت استيل‌آذين و بهنام پيشرو سپرده خود را نگرفته و قصد دارند به هر ترتيب در مزايده چهارم نيز شرکت کنند. البته معظمي‌نيا نيز اظهار کرده است که با بالاترين رقم در انتخابات شرکت خواهد کرد.

سبحاني با بيان اينکه همچنان شرط حضور در مزايده واريز سپرده 3درصدي کل مبلغ هر يک از دو تيم يعني 8ميليارد و 700ميليون تومان است تأکيد کرد: تا به حال براي هيچ مزايده‌اي بحث اهليت مطرح نبود اما اين بحث به خاطر اين مورد به صورت استثناء پيش آمد چون اين دو تيم از اهميت و نفوذ در جامعه برخوردار بوده و حساسيتي که مردم بر روي آنها دارند ما را بر آن داشت تا بحث اهليت را اعلام کنيم.

وي افزود: نداشتن پرونده قضايي و امنيتي و عدم بدهي بانکي شرايط حضور در مزايده بود که اين سه موضوع بحث اهليت را نيز پيش مي‌آورد، بنابراين در روز 29 ارديبهشت پاکتي که بيشترين مبلغ را براي خريد هرکدام از دو تيم ارائه داده باشد بايد ثبت کند تا ابتدا اهليتش ثابت شود و سپس اين واگذاري به صورت قطعي انجام خواهد شد.

سبحاني گفت: با توجه به تجربه مزايده سوم و به حداقل رساندن زمان ثابت شدن اهليت تا زمان برگزاري مزايده حدس مي‌زنيم در مزايده چهارم نيز طي کمتر از يک هفته بتوانيم برنده قطعي را مشخص کنيم.

مشاور سازمان خصوصي‌سازي گفت:‌ در مورد شرکت بهنام پيشرو بحث اهليت مطرح نبود و آنها يکي از ضوابط حضور در مزايده را دير انجام داده بودند و برايمان احراز شد که پول سپرده را پس از بازگشايي پاکت‌ها واريز کرده‌اند و ديگر کار اين شرکت به مرحله اهليت نرسيد.

 اما آنها با صراحت گفته‌اند پول‌مان را پس نمي‌گيريم تا دچار اشتباهي که دفعه قبل شديم اين بار نشويم. ضمن اينکه شرکت استيل آذين نيز تا مشکل اهليتش برطرف نشود نمي‌تواند در مزايده چهارم شرکت کند. بر همين اساس به آنها اعلام کرديم يا بدهي بانکي خود را حل کنند يا ترکيب سهامداران شان را اصلاح کنند.

وي در مورد اينکه بحث شرکت شرايکو به کجا رسيد،‌گفت: آنها چون مدعي بودند مي‌خواهند استقلال را نقد بخرند اينطور برداشت کرده بودند که ديگر نيازي به واريز پول سپرده نيست. با اين حال پس از مزايده سوم با صراحت و قاطعانه گفتند که در مزايده چهارم نيز پس از انجام مراحل قانوني شرکت خواهيم کرد. هر چند که تا روز 28 ارديبهشت و تا زماني که پاکت‌ها به صورت قطعي به دست ما نرسد نمي‌توانيم در اين خصوص اظهارنظر کنيم.

سبحاني در پاسخ به اين سوال که چه راهکاري وجود دارد تا مانند مزايده سوم براي برخي شرکت‌ها تبليغات بي خود و بي جهت صورت نگيرد، گفت:‌در هر صورت در مزايده چند حالت ممکن بود اتفاق بيفتد. اگر مي‌خواستيم اهليت را قبل از واريز سپرده اثبات کنيم آن وقت به جاي يک شرکت شايد صدها شرکت پا پيش مي‌گذاشتند. چون ديگر نيازي به واريز سپرده نبود و در اين زمان خيلي‌ها مي‌توانستند ادعا کنند که خريدار استقلال و پرسپوليس هستند.

وي افزود: در حال حاضر همين روش درست است هر چند که حساسيت بر روي اين دو تيم باعث شد تا بحثي که شما گفتيد پيش بيايد اما اين مسائل در گذشته وجود نداشت و شرکت آلومينيوم المهدي که چندين سال براي واگذاري به بخش خصوصي در مزايده قرار داشت نيز به طور مثال سال گذشته با قيمت پايه 830 ميليارد بالاتر از 900 ميليارد فروخته شد و کسي هم از آن مطلع نشد.

سبحاني در پايان گفت: تجربه خوبي از مزايده سوم داريم و با توجه به مذاکرات و مراجعاتي که تا به حال به ما صورت گرفته پيش‌بيني مي‌کنيم در مرحله چهارم به طور قطع شاهد رقابت پرشورتري براي خريد استقلال و پرسپوليس باشيم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین