|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱
جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال تجربیات خود به عراق، در کلیه حوزه ها از جمله بیمه، درمان ، بازنشستگی و نظام حمایتی به ویژه برای معلولان اعلام آمادگی کرده بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان، در ادامه تبادل هیات های عالی سیاسی میان ایران و عراق، با هدف گسترش و تعمیق روابط دوجانبه، عصر روز دوشنبه در راس یک هیات از این وزارتخانه وارد بغداد شد.


علی ربیعی در این سفر که گفته شده سه روز به طول می انجامد، با روژ نوری شاویس معاون نخست وزیر در امور اقتصادی و برخی وزیران کابینه از جمله اقتصاد و بازرگانی عراق دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وی قرار است با محمد السودانی همتای عراقی خود پرونده های جدید همکاری را در حوزه های بیمه، درمان و آموزش در سطح وزارت خانه های دو کشور باز کنند.

طرف عراقی پیش از این تمایل خود را برای بهره گیری از تجربیات ایران در بخش های بیمه، درمان و آموزش مربیان فنی و حرفه ای ابراز کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال تجربیات خود به عراق، در کلیه حوزه ها از جمله بیمه، درمان ، بازنشستگی و نظام حمایتی به ویژه برای معلولان اعلام آمادگی کرده بود.

احداث کارگاه های فنی و حرفه ای از سوی ایران در عراق و اعزام مربیان و کارآموزان عراقی برای گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته در ایران از جمله محورهای مذاکرات ربیعی و السودانی اعلام شده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت، قرار است وزیران کار دو کشور ایران و عراق که به موضوع اشتغال نگاه ویژه دارند، در این سفر مقدمات تشکیل 'کمیته مشترک اشتغال' را فراهم کنند.

 علی ربیعی و هیات همراه از فرودگاه مستقیم عازم کاظمین شد تا در ایام زیارت امام موسی کاظم(ع) حرمین امامین موسی بن جعفر و جواد (ع) را زیارت کند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین