|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
وي اضافه کرد: نصيحت ما اين است که اين کار را دنبال نکنند؛ چرا که به تصريح قرآن مسلمانان پايبند به حجاب هستند و چند آيه در باره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنيا شناخته شده اند.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد با اشاره به حمله به زنان با حجاب در تاجيکستان خطاب به رييس جمهور اين کشور گفت: در شرايطي هستيم که بايد بين ملت ها و دولت ها وحدت باشد؛ اين مساله باعث مي شود بين دولت و ملت تاجيکستان اختلاف بيافتد و در اين شرايط حساس سزاوار نيست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وي روز يکشنبه در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با توصيه به رييس جمهوري و دولتمردان تاجيکستان اظهار داشت: در اخبار، مطالبي منتشر شد که رييس جمهوري تاجيکستان مطالب تندي درباره حجاب گفته و در پي آن در کوچه و خيابان چادر از سر زنان کشيده اند و جمعي از علماي تاجيکستان نيز عليه اين اقدام قيام کرده اند.

آيت الله مکارم شيرازي ادامه داد: ما پيام دوستانه اي به رييس جمهوري تاجيکستان داريم وآن اينکه ما اين کار را در زمان رضاخان تجربه کرده ايم و حتي عده اي در اين راه کشته شده اند و در مسجد گوهرشاد جمع زيادي را شهيد کردند؛ ولي مردم تسليم نشدند و عليه رضاخان قيام کردند و حجاب اصيل را برگرداندند.

وي اضافه کرد: نصيحت ما اين است که اين کار را دنبال نکنند؛ چرا که به تصريح قرآن مسلمانان پايبند به حجاب هستند و چند آيه در باره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنيا شناخته شده اند.

آيت الله مکارم شيرازي تصريح کرد: بهتر است مردم را به حال خودشان بگذارند تا وظايف شرعي را در باره حجاب انجام دهند، اصل حجاب چيزي نيست که آن را انکار کرد و يا مسلمانان را از آن منصرف نمود، جبهه بندي علما و مردم در برابر دولت مي شود و اين به مصلحت اين کشور نيست.

وي گفت: ما روابط خوبي با اين کشور و دولتمردان آن داريم؛ آنچه را در اين زمينه ها آزموده شده و نتيجه منفي داشته اطلاع مي دهيم و اميدواريم اين پيام ما در طرز فکر آنها بي اثر نباشد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
3
أثابکم الله
إن شاءالله.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین