کد خبر: ۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
وزیر کار و رفاه اجتماعی افزود: در این نظام های تشویقی و حمایت های یارانه ای کلیه کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری معلولان در مشاغل خود نمایند ،مورد حمایت دولت در زمینه ها و بخش های مختلف قرار می گیرند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظام کارآفرینی معلولان حمایتهای لازم از معلولان برای حضور در فعالیتهای اقتصادی انجام می‌شود و این حرکت در کلیه استانهای کشور نهادینه خواهد شد.

 دکتر علی ربیعی در حاشیه آیین آغازین نخستین المپیاد فرهنگی و ورزشی ناشنوایان کشور در سالن شهید بهشتی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از کارآفرینی معلولان در کشور حمایتهای لازم و همه جانبه صورت می گیرد که در این راستا نظام کارآفرینی معلولان در کشور در حال ساماندهی است.

وی با بیان اینکه در شماری از استانها شاهد فعالیت و کارآفرینی معلولان و به کارگیری ده‌ها معلول دیگر هستیم، اظهار کرد: در نظام کارآفرینی معلولان حمایتهای لازم از معلولان برای حضور در فعالیت های اقتصادی انجام می شود و این حرکت در کلیه استانهای کشور نهادینه خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: علاوه بر این نظام‌های تشویقی تحت عنوان حمایت یارانه‌ای از اشتغال معلولان به کارفرماها از دولت اخذ شده است.

وی افزود: در این نظام های تشویقی و حمایت های یارانه ای کلیه کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری معلولان در مشاغل خود نمایند ،مورد حمایت دولت در زمینه ها و بخش های مختلف قرار می گیرند.

وی بیان کرد: این حمایت ها موجب ترغیب و تشویق کارفرمایان برای استفاده از توان و مهارت معلولان در مشاغل متعدد خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حمایت از اشتغال معلولان در کشور بیکار ننشسته ایم و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان فنی و حرفه ای نیز همکاری خوبی درزمینه آموزشهای مهارتی و فنی به معلولان دارد و معلولان نیز توانمندی بالایی در فراگیری آموزشها از خود نشان داده اند که امیدواریم در چند سال آینده شاهد حضور موثر و نقش آفرین معلولان در عرصه های اقتصادی کشور باشیم.

ربیعی با اشاره به اینکه معلولان حتی در زمینه تعاونی نیز می توانند حاضر شده و فعالیت نمایند، افزود: معلولان فعال در این حوزه می توانند از وام‌های کم بهره صندوق کارآفرینی امید استفاده کنند.

نخستین المپیاد فرهنگی و ورزشی ناشنوایان کشور از روز جمعه 18 آغاز و برای مدت 10 روز تا 28 اردیبهشت ماه با حضور 1500 ورزشکار ناشنوا از 30 استان کشور در مشهد برگزار می شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین